Fortell om dine erfaringer eller spør om råd. Velkommen til barnevogndebatten!
Basson Parma/Roma duo vogner - Noen med erfaring???
18:25 8.08.2008
Får barn i januar og har lyst på en god, stødig og romslig 4-hjuling.
Giina
Sv: Basson Parma/Roma duo vogner - Noen med erfaring???
21:26 8.08.2008
Jeg har Basson Roma Duo vogn 2005 modellen. Den er ikke helt i skuddet for tiden, og var det heller ikke da jeg kjøpte den, men jeg var ganske fornøyd med den. Lillegutt som var stor og god brukte bagen til han var 8 mnd, og det passet perfekt siden han er født på sommeren. Det er en del minus med de store vognene også, men det vet du sikkert..Bagen er ganske tung å dra rundt på, så egentlig er det en fordel med kombivogn, for da kommer det softbag med som du kan ta inn og ut av bagen slik det passer deg.
Denne gangen har jeg kjøpt en Maxi Cosi vogn som kan kombineres både med bilsete og sportsvogn, helt genialt, men bagen er knøttliten..Har bag så gidder ikke kjøpe denne, så jeg bruker min gamle Basson de første mnd..Han kommer i november og jeg kan derfor relativt tidlig bytte over til sportsvognen. Personlig så synes jeg det er viktigst at de med sommerbarn kjøper vogner med store bager, for da kan de bruke bagen fremdeles når det begynner å bli kaldt og gufsent ute. Vi som får vinterbarn kan jo relativt tidlig bytte over til sportsvognen siden været begynner å bli varmere når babyen er rundt et halvt år, og kan derfor ha mer hendige vogner med små bager.
Ble langt dette, men jeg hadde blitt veldig glad for litt tips når jeg var førstegangs og uviten rundt dette..
Lykke til uansett hva du velger:-)
aug-mamma blir desembermamma!
21:57 8.08.2008
Jeg fikk i januar i fjor, og har 2006 modellen til roma. Er faktisk ganske fornøyd, brukte bagen helt til i august i fjor,da bytta jeg over til sportsdelen.Brukte den til mars i år,før jeg kjøpte meg en lettere sportstrille. Bruker vogna også til nr 2 nå,som er 8 uker.
Den tar jo en del plass da,men ellers er jeg veldig fornøyd. Var plaget med at lufta i hjulene forsvant,men etter jeg fikk nye slanger er det i orden.Bagen er også veldig romslig,og vogna er lett å trille og har god fjæring.
djoolia 05.01.07 + 14.06.08
10:28 9.08.2008
Heisann.
Jeg har kjøpt basson parma duo vogn.og har termin i des.
Siden det er vinter når vi får baby ser eg det positive å ha stor bag slik at du får en god vinterpose i vogna...ville ikke ha komivogn da bagen blir altfor fort forliten,har 2 veninner som angrer på kjøp av kombivogn pga liten softbag.
Synest vogna er lett og har god fjøring..
Lykke til med kjøp av vogn:)
des.baby
16:05 9.08.2008
Jeg har en gaaammel Roma som er fra 2002, den holder virkelig koken ennå, og skal bli barnehagevogn for min mellomste nå :-) Har brukt liggedelen til de er rundt året og det er god plass til voksipose. Den har ikke rustet noe, bortsett fra et par småsteder hvor jeg har skadet understellet slik at det ytterste laget av metallet har blitt ødelagt. Lufta har holdt seg godt i hjulene, har pumpet de kun en gang, og da hadde den stått ubrukt i tre år :-) God å trille, og fint at man kan klappe den sammen uten å ta av liggbagen, slik man må med mange av disse "nymotens" vognene. Synes absolutt dette var mye vogn for pengene!
bønnepågang
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem