Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

dere med flere barn. ang det å være "stygg" med lillebror/søster
 19:58 7.08.2008
lurer på om det er vanlig at storesøsken er stygge med små søskene sine... har hørt at de pleier å være det og at man derfor må være veldig påpasselig med å la dem være alene sammen osv...

vi har en på 2 år og en på 3 mnd. eldste har til nå ikke gjort minsten en eneste ting. Her er det bare kos og klem. Stakkars lille vennen min sier hun om han gråter så kysser og klemmer hun han. hun har ikke forsøkt seg på å gjøre ham noe engang.. og jeg som var sikker på at hun skulle bli MEGA sjalu og være stygg med han..;)
Anonym
Sv: dere med flere barn. ang det å være
 21:41 7.08.2008
jeg hadde også hørt om det, men vi har motsatt erfaring. Lillegutt ble storebror da han var 2år 2 mnd, og det har gått kjempefint. Ingen sjalusi, og han er kjempesnill med lillesøsteren. Jeg har gått hjemme med begge 2 frem til nå (jenta vår er 6 mnd), og gruet meg litt til det. Men det har bare vært helt topp :) Nå går han 2 dager i uka i bhg, og det tror jeg er godt for han :)
Lykke ~ ♥ gutt05 & jente08 ♥ ~
 23:20 8.08.2008
bra å høre at det er flere som er like heldige..;)

gleder meg til minsten blir litt større og de kan leke sammen mer og mer..;)
Anonym
 23:09 9.08.2008
Tror nok det er veldig individuelt. Har to med ca samme aldersforskjell som deg. Storebror har vært ganske voldsom med lillesøster hele veien så vi har måtte passe veldig på.
Nå har minste akkurat passert 1 år og de begynner å få veldig glede av hverandre og leker mye sammen. Men det blir fortsatt konflikter, de går begge veier mer nå, tror det er ganske normalt mellom søsken..
Anonym
 09:00 12.08.2008
Har en på nesten 3 og en på 4 mnd. Storesøster er veldig stolt og glad i lillesøster, men hun kan bli veldig voldsom. Tror nok det bare er godt ment fra hennes side, men når hun skal kose blir minsten helt "klemt fast". Hun kan også være veldig brå og sier bø og er veldig høyrøstet ved siden av. Hender minsten blir redd....... Men jeg tror nok storesøster egentlig bare vil leke, og ikke har skjønt helt det med å være litt forsiktig.
Anonym
 09:52 12.08.2008
Storesøster på 2 år var bare stolt og glad da lillesøster ble født!
Hun roper på oss når lille skriker ('kom å hent søster') og deler leker, og tilog med kosebamsen deler hun med henne.. ganske søtt =)

Men vi må jo passe på, for hun vil susse og klemme hele tiden, og det kan bli litt 'knuseklemmer' ol. Hun mener jo godt, men skjønner ikke at hun må være litt mer forsiktig med lillesøster. Og så vil hun så gjerne løfte henne og bære... Det er jo heller ikke helt heldig!

Jeg føler at vi er kjempe heldig! For jeg var veldig nervøs for den sjalusien..
€Elise€
 10:28 12.08.2008
Hos oss er det lillesøster som har vært stygg med storebror....
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------