Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

Første overnatting hos "fremmede" - mor bekymret...
18:43 7.08.2008
Vi skal bort i helgen og sønnen vår på 2 år skal sove over hos et vennepar av oss for første gang. Jeg gruer meg for han er ikke vant til å være uten oss under legging osv...Vi har øvd en natt hvor jeg var med han der - og han kjenner de jo litt... men dette blir jo hele dagen lørdag og natten. Huff - er så redd for at han bare skal gråte og være lei seg.. noen m trøst?
sevilla1
Sv: Første overnatting hos
19:24 7.08.2008
Ring ofte når du er borte. Men ikke skravle med toåringen, da kan det hende han gråter.Snakk med vennene deres, og hør hvordan det går. Det pleier å gå mye bedre enn forventet.
Anonym
08:08 8.08.2008
Det går nok bra skal du se. Jenta mi var under året første gang hun sov hos fremmede, dvs et vennepar av oss. Hun gråt når hun la seg men sovnet fort og var ellers blid og fornøyd. Jenta mi på nå 3 år og gutten min på 15 mnd sov nylig hos det samme venneparet og det gikk veldig bra. Ingen gråting, bare blid og fornøy.

Ring en gang eller to i løpet av dagen og kvelden og hør om det går bra, men mest for å berolige deg selv, for jeg er siker på at gutten din kommer til å synes det er greit å sove borte. Hvertfall når det er noen han kjenner en del fra før.
Lillehikke
00:30 10.08.2008
sånn er det når du er så sinnsykt hønemor. Til pass for deg da.
Anonym
12:12 10.08.2008
Det vil jo alltid være kjipt første gangen!! Heldigvis har vi hatt barnevakt/overnatting siden barnet mitt var rundt ett år, så nå er det ikke noe problem og heller ingenting jeg bekymrer meg over. Unger oppfører seg helt anderledes når de er med andre, oftest heeeelt eksemplarisk. Min unge var med foreldrene mine noen dager i sommer, og det gikk strykende, om mulig enda bedre enn om vi er med. Så len deg tilbake, stol på vennene dine, ikke ring og mas, la de ta kontakt med deg om det er noe. intet nytt er godt nytt! Unger på 2 år syns dessuten det er spennende og gøy å være hos andre. For all del ikke bekymre deg, dette blir bare moro for ham:)
Muffinsmamma
20:25 10.08.2008
Det går nok helt fint. Er han skikkelig trøtt og sliten så slukner han nok selv om du ikke er der.
Charlie23
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)