Fortell om dine erfaringer eller spør om råd. Velkommen til barnevogndebatten!
Noen som har kjøpr vogn UTEN og ha sett den/prøvd den på ordentlig?
14:11 7.08.2008
Den vognen jeg vil ha forhandles ikke i nærheten her, så jeg vil ikke få mulighet til å se vognen på ordentlig før jeg evt bestiller den.
Er det veldig dumt, eller?
Har jo sett bilder og lest om vognen så sånn sett vet jeg jo hva jeg kjøper, men...
Anonym
Sv: Noen som har kjøpr vogn UTEN og ha sett den/prøvd den på ordentlig?
14:25 7.08.2008
Ja, jeg gjorde det med forrige baby. Kjøpte Quinny Freestyle av den enkle grunn at det var den eneste trehjulingen til fornuftig pris der sportsvogndelen kan snus. Leste mye om den først, og høstet andres erfaringer. Mange fornøyd, mange misfornøyd, men vi tok sjansen. Har ikke angret, vi.
Folk er så uenige om vogner at det omtrent er håpløst å spørre andre hva de synes.
I verste fall kan du jo selge den på finn.no eller noe sånt, hvis du er misfornøyd med vognen. Ingen vogner er perfekte uansett :)
Trollkatt
15:05 7.08.2008
Du med Quinny Freestyle, er vognen romslig? Leter etter en god sportsvogn til gutten min, vil jo gjerne at han skal kunne ligge i den til han er rundt tre... Og så vil jeg kunne snakke med han når vi er ute og går, så jeg må ha vendbart sete :-)
Anonym
15:14 7.08.2008
Quenny Freestyle er ikke spesielt romslig og ikke lang i liggelengde heller, så hvis du trenger vogn til han er rundt tre blir den for liten. :bare et tips: hehe. (Toåringen jeg passet hadde den, og den var altfor liten til henne. Fikk trykket henne ned i vinterpose i den etc men hun hadde det trangt oppi der, og lå med bena trukket til seg, for hun var altfor lang for den.)
nr.4 i oktober
17:22 7.08.2008
En treåring gidder ikke å sitte å se på mor når han er på trilletur. Da vil han sitte forovervendt å se på det som skjer. Det går da fint å prate om han ikke ser på deg. Ikke sover en 3 åring så mye på dagtid heller....
Anonym
00:12 8.08.2008
Det er jo ulikt hva unger "gidder" da... Har nå fått min fjerde sønn og har hatt alle vendt mot meg i sportsvognen.Det er jo kjempekoslig å snakke sammen og det ser ikke ut som om mine sønner har kjedet seg i alle fall. Nå kjører jeg de to yngste i søskenvogn og jeg hadde ikke villet ha de vendt fra meg slik at jeg ikke får fulgt med på hva eldstemann finner på med lillebroren sin ;-) Og begge de to første har sovet på dagen, gjerne ute, fram TIL de er tre, jeg skrev ikke ETTER at de har fylt tre .Regner med at de to yngste kommer til å gjøre det også. Til deg som ga info om Quinny Freestyle :takk! Da kan jeg glemme den ;-)
Anonym
09:08 10.08.2008
Quinny er ikke romslig nok til et barn over to år. Sønnen min er to år nå, og nå sover han i Phil & Teds sport. Det er vanskelig å finne en god sportsvogn som er vendbar. Synes også det er kjekt med vendbar vogn om det blåser mye eller regner/snør mot kjøreretningen. Ikke bare for å ha kontakt med barnet.
Trollkatt
20:03 7.08.2008
Ja,jeg har kjøpt simo champion,carena free,emmaljunga scooter, gt safari swing og titanium baby søskenvogn uten å ha sett/prøvd dem i virkeligheten. Den eneste jeg ikke har vært fornøyd med er carena free.
Det er jo en stor fordel å prøve den litt først,det kan jo hende at den ikke svarer til forventningene dine.
djoolia 05.01.07 + 14.06.08
21:45 7.08.2008
jeg kjøpte brio kompakt plus fra Danmark, hadde kun sett den på nettet.Ikke hørt noe om den på forhånd, men bare måtte ha den. Fikk den i går og er foreløpig kjempe fornøyd. Tror nok det er den perfekte vogn for meg:)
hebbe lille m sneip & spire
13:44 8.08.2008
Kjøpte Bugaboo Cameleon brukt på finn, hadde prøvd den såvidt i butikken først. Er superfornøyd med vognen:D
Puselure
10:09 10.08.2008
Kjøpte en 1 år gammel brukt Emmaljunga Edge Duo på Finn uten å hverken ha fått prøvd den eller sett den annet enn påbilder,.litt risk men fant ut at jeg tok sjansen da bildene så bra ut.. Hadde jo selvsagt prøvd den type vogn i butikk etc og bestemt meg for at dette var vogna. Angrer ikke et sekund på bruktkjøpet- fikk en flott vogn som ser helt ny ut, er ikke en skramme eller flekk i den. Nå er den nyvasket og smurt, og den ser virkelig helt ny ut. Veldig fornøyd. Men å kjøpe brukt sånn er jo et lite sjansespill dersom du ikke får sett vogna etc først. Få med evt garantier osv.
nr.4 i oktober
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem