Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

Noen fler med småspist 2 åring?
23:53 6.08.2008
Jenta mi har alltid vært småspist. Spiser 1 brødskive til frokost, noen ganger yoghurt til lunsj og litt forskjellig mengde middag avhengig av hva vi har. Kveldsmaten er problemet. Ho bare sitter med brødskiva i munnen til det blir en ekkel brødsuppe... ugh... da jeg sier ho skal svelge maten begynner ho å grine... stakar... lar ho spytte det ut da, men det ender jo med at ho ikke spiser kveldsmat. Ellers er ho veldig glad og blid og aktiv hele dagen... full fart med andre ord så ho virker ikke sulten....

Noen som har erfaringer?
Anonym
Sv: Noen fler med småspist 2 åring?
05:13 7.08.2008
Sånn er det her også. Holdt på å klikke noen ganger. Har tenkt bare hun hadde spist normalt hadde det vært perfekt. Spiser 1/2 - 1 brødskive til frokost,samme til lunch, youghurt og frukt, middag og ca 1 brødskive til kvelds. Da har hun spist bra! På dårlige dager spiser hun kanskje litt pålegg til frokost,brød vil hun ikke ha. 1 youghurt til lunch 1/4 banan, noen skjeer til middag og litt pålegg til lunch. Like blid og fornøyd og vil ikke ha mat! Slitsomt. Men fikk beskjed om ikke å mase om maten. Bare sette den forran henne og overse. Har hjulpet litt her. Vil gjerne har råd jeg også!!
Anonym
10:07 7.08.2008
Sånn har vi det også. Han spiser veldig lite. ca 1/2-1 brødskive, eller en liten porsjon havregrøt til frokost, lunsj får han youhurt eller frukt men spiser sjelden opp, middagen pirker han bare i og kveldsmat spiser han nesten aldri. Jeg fatter ikke at gutten ikke er tynn som en strek..:)
Han har fin vekt, og legger normalt på seg. Så lenge alt virker greit og han er fornøyd, bekymrer jeg meg ikke.
Men jeg syns det høres litt mer strevsomt ut med jenta di. Har hun fin vektoppgang? Har hun alltid vært småspist? Er det lenge mellom middag og kvelds? Kanskje du kan tilby henne noe annet enn brød til kvelden? Prøv ulike frokostblandinger, yoghurt med gryn, eller tilby henne en tallerken med lekker frukt..?Eller skjær brødskivene i artige former, pepperkakeformer fungerer fint.. Prøv å endre hennes negative forhold til maten..
Dette ordner seg nok, lykke til
:)
Anonym
12:18 7.08.2008
småspist er jenta mi og...spiser alt fra litt pålegg til 3kvart skive til frokost...nå har hun ikke spist noe på nesten en uke. hun er periodespiser...spiser bra en periode, å spiser så og si ikke noe etterpå.til lunsj spiser hun litt brød eller et halvt knekkebrød,liten porsjon med middag. skjelden hun spiser kveldsmaten sin. ikke spiser hun yoghurt heller. men får i henne en del banan, eple å druer,rød paprika og juice=) hun trenger noen timer på seg før hun spiser frokost, så hvis maten får stå i stua på bordet så spiser hun opp frokosten sin i løpet at formiddagen..
Bålle84 m/bålla
23:54 7.08.2008
Ja ho har alltid vært småspist... Spiser middag i fire-tia og kvelds i åtte-tia... Skulle tro ho var sulten men... Ho er lita av vekst, men følger sin egen kurve bra så på helsestasjon sier de alt er bra. Sååå godt å høre det ikke bare er jeg som har småspist unge. Tipset jeg fikk på helsestasjon var å bare tilby ho mat og ikke mase om at ho skal spise. Tusen takk for gode tips... :)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)