Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Barnevogndebatten

Fortell om dine erfaringer eller spør om råd. Velkommen til barnevogndebatten!
Hvilken vognpose har du vært mest fornøyd med?
 19:42 6.08.2008
Håper noen har tips til oss førstegangs som snart må tenke på kjøligere tider...
Bella 31
Sv: Hvilken vognpose har du vært mest fornøyd med?
 19:51 6.08.2008
Lammy Xl posene, fåes i de fleste større kjeder .. Har både den med lammeskinn i bunnen, og den uten!

Var fornøyd med Teutonias lammeskinnspose, men den passer jo best nyfødte str messig...

Hadde Voksi, men klumpete og altfor varm!
Regnbuens barn™ .
 20:47 6.08.2008
Har vært veldig fornøyd med voksi jeg men synes den er litt for stor i de nye vognene. Hadde den til min første baby for 14 år siden og den var perfekt i simovogna. Ingenting er så lunt som en voksi. Har brukt den nå i teutonia mistral men i OTH vogna har jeg kjøpt artlaender maxiflex med lammeskinn i bunnen. Den er fantastisk. Har prøvd lammy xl også men er mer fornøyd med denne som kan utvides i vidden med 6 cm og i lengden med 10 cm fra 105 - 115 cm. Og skinnet kan tas ut og vaskes. Kan anbefales.
Anonym
 23:29 6.08.2008
Har du plass og råd til en Voksi så synes jeg den absolutt er best! Kjøpte Odenwälder dunposer ifjor (skulle ha søskenvogn med mindre plass til posene), de som ikke har teddy inni, men de blir ungene klamme i bakhodet av.. Skal legge inn bomull eller skinn i de for vinteren nå. Foruten dette er jeg veldig fornøyd med dunposene også. Ga 700,- /stk for de fra Tyskland.

Anonym
 23:36 6.08.2008
Voksi er jo liksom litt "ut" har jeg inntrykkk av men jeg synes det er en fantastisk pose. Mine unger har trivdes veldig godt i Voksi og holdt temperaturen stabil. Lun og god. Interresant å høre at Odenwalder ikke holder helt mål Alle skryter jo så voldsomt av de posene og jeg har av og til tenkt at det må være en trendy pose siden "alle" har den... Og det er jo ikke alltid det som er mest populært som er best...
Anonym
 09:50 7.08.2008
Odenwälder holder absolutt mål. Den posen hun nevner selges ikke i Norge, her er det kun Lammi (med lammeskinn, det puster jo og er supert å ha nede i posen) eller den med bamser. Den er også myk og god å ligge på, men Lammi er kanskje litt bedre. Posene er helt supre. Jeg ville ikke kjøpt vokis, de er veldig tunge, du får ikke plass i softbag eller hardbag, men i sportdel og pulk går de fint. jeg syns også de er litt tunge å ha over barnet. dunposene er litt mer fluffye liksom. Det er vel en grunn til at salget har gått nedover og dunposer har tatt over mye av markedet...
Anonym
 01:55 8.08.2008
Voksi!!! :)
Erteposen fra Dotedot til vår/sommer/høst, alt ettersom..
Anonym
 02:02 8.08.2008
Odenwalder dunpose med bamsen inni er jeg kjempefornøyd med!
Anonym
 09:52 8.08.2008
voksiposen! fordi den har så mange variasjonsmuligheter alt fra tett og lagt dobbel i front til mer åpen og kun ett lag over brystet. ull er også helt fenomenalt til å holde på varme. men den krever litt praktiske ferdigheter av den som håndterer den ; )
har også en lang odenwalder og den er bra til lengre barn som ligger urolig og stikker bena ut av voksiposen, men er enten lukket eller åpen, fordelen er at den tar mindre plass i vogna og kan brukes i en trangere bag også av helt nyfødte.
begge deler? ja takk!
 11:45 8.08.2008
Har vært fornøyd med voksi. Stilig norsk produkt, med stilig design. De trekkene som selges nå er veldig fine. Dessuten kan du kjøpe nye trekk, og sy eget trekk. Voksi er varm, god, lun og meget anvendelig. Eneste minus er at den er litt ruvende/tar litt plass.

Har lyst å teste ut en lettere dun/lammeskinnspose neste gang.

Har ikke vært helt fornøyd med typen klassisk lammeskinnspose. De passer ikke barnet så lenge, og jeg synes ikke de er så lune rundt hodet. Men fine er de :)
♥Musipusi♥
 12:19 8.08.2008
Jeg har Simo's lammeskinnspose!
Den er stooor og god, det ser helt fantastisk ut å ligge nedi der. Veldig lun, mange som stopper opp på byen å kommenterer det. Den fyller min Teutonia Prestige fra topp til bunn (90cm). Denne er jo også vindtett og har et litt stivere stoff utenpå så den holder seg 'fin og stram'. Det liker jeg så godt. Ser nesten ut som en slags softbag..
Fyller mine krav. Men om man skal ha den oppi en litt liten bag så er det såklart ikke så formbar som en dunpose.
Anonym
 16:10 8.08.2008
Har også Simo sin skinnpose! Den er bare helt fantastisk.

Ingen av de andre posene kan måle seg med den, når det gjelder komfort, varme og utseende!

Fikk veldig mange kommentarer når jeg brukte den, og det endte med at to av mine venninder også kjøpte denne etter å ha kjøpt voksi og vanvikposen:)
Anonym
 17:18 8.08.2008
Passer Simoposen i fashion bagen til Teutonia?
gravid_i_london
 21:37 8.08.2008
Angående skinnpose i fashion....

Jeg hadde Quinny Freestyle Dreami bag til mitt sommerbarn.
Du kan jo sammeligne den med Fashion, sistenevnte er nok noen cm lengre men bredden tror jeg ikke skiller så mye.
Problemet er at disse baggene runder i enden. Simoposen er som sagt litt stiv i stoffet, firkantet og ikke så tøybar. Hadde ikke anbefalt den pga størrelsesforholdene. Dunpose er nok best da. Mitt barn var 4,5 mnd da jeg måtte over i sportsvogn. Kjipt....
Men jeg har lært...
Anonym
 16:30 8.08.2008
Ticket to heaven dunpose. - billig, varm og passe stor.
gerd
 21:40 8.08.2008
Hvor får en kjøpt Ticket to heaven posen da? Er det en nettside jeg kan seden på? Pris?
Anonym
 22:25 8.08.2008
Har en helt vanlig dunpose som vi kjøpte på reflex. Den passer både i bag, sportsdel og i pulk og er supervarm. Er med skinn som man kan legge nedi på kalde dager. Hadde voksi men det er alt for håpløs og diger.
GuriMalla - har en av hver!
 09:54 23.08.2008
dytt!
Anonym
 21:45 23.08.2008
Denne tråden bør jo holdes oppe på siden, nå som det nærmer seg vognposetid ;) Derfor: Dytt!!!
♥Musipusi♥
 22:12 23.08.2008
Jeg hadde Voksi til førstemann (mange år siden så var ingen andre å velge i egentlig). Voksi er veldig stor og klumpete synes jeg, ganske lite praktisk egentlig.
Med nr 2 hadde jeg Odenwalder Lammy XL, superfornøyd!!! Bortsett fra at den ble litt fort for liten, men ettersom han aldri har villet sove i vogn så ble det egentlig aldri noe problem, posen var mer enn stor nok så lenge han ville ligge i vogna :) Men denne gangen håper vi på at mini'n vil sove ute i vogna de første årene så vi skal kjøpte enten EasyKid eller Voksi Urban (har ikke fått sett Urban ennå så derfor har jeg ikke bestemt meg).
IVF-skatt i magen
 22:51 23.08.2008
Anbefaler som mange andre her Oldenwälder. Jeg har hatt både voksi og oldenwälder. Synes datteren min druknet i voksien...
Jeg har Oldenwälder med bamse i, valgte bevisst den uten skinn da det ikke er så kalde vintre der jeg bor. Ville kanskje valgt den med skinn, hvis jeg bodde i en annen kant av landet.
Har hørt at Oldenwälder posene som man kjøper i Tyskland ikke er den samme som selges i Norge, kanskje greit å være klar over hvis man skal kjøpe fra en tysk nettside.
Anonym
 17:07 24.08.2008
Hvordan ble den for liten? På bredden eller i lengden?
Anonym
 17:10 24.08.2008
Det var under dette innlegget det som står under her skulle stått. Ble den for liten i vidden eller lengden?
Anonym
 23:16 23.08.2008
Jeg har vært veldig fornøyd med Voksi. Brukte den LENGE!
Flott i vogn (og nei, trenger ikke duovogn, jeg har hatt to kombivogner, plass til voksi i dem.)

Brukt voksi som sovepose på tur og som leketeppe og stelleunderlag når mindre.

Helt topp, skal bruke til nestemann og!
Elisa30 ♥har prins i magen♥
 22:33 24.08.2008
Voksi.
nr.4 i oktober
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------