Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
Dere voksne med ADHD: Hvor mange av dere har fått barn med samme diagnose?
15:57 6.08.2008
Vet jo at det er ganske arvelig, jeg har fått det av min far som har fått det av sin mor, og nå er jeg selvfølgelig litt bekymret for at datteren min skal ende oppe med det også.
Hvor tidlig merket dere tegn til at noe var "galt"?
Er ingenting her som tyder på at hun er velsignet med disse bokstavene altså, men så er hun bare 3 uker gammel. Vil jo helst at hun skal slippe unna :-)
Sv: Dere voksne med ADHD: Hvor mange av dere har fått barn med samme diagnose?
21:16 7.08.2008
Hei,
Kan begynne med min mor.
Hun fikk det av sin mor,hun har Adhd
Jeg fikk det av min mor, jeg har Add
Min søster har Adhd
Eldste broren min har Add
Mellomste broren min har Add
Minste broren min har Adhd
Eldste jenta mi har Adhd
Mellomste jenta mi skal nå til utredning for Add
+ at jeg har ei tante med Add+ at noen av barna hennes har tydelige tegn. Har lite kontakt med henne så vet ikke om noen av barna hennes har noen diagnose.
Merket det tidlig med ho som har Adhd, merket det allerede da hun var få mnd gammel at det var noe som ikke stemte, men med mellomste tok det i hvertfall 2-3 år før jeg fikk noen mistanke.
Håper ikke at jeg skremte deg nå, var ikke det som var meninga:o)
14:56 27.08.2008
Litt vanskeligt å sette ord på det i grunn, men skal forsøke:o)
Hjemme snakker hun hele tiden, men så fort vi kommer ut blandt andre vil hun helst ikke si et ord, mao veeeldig beskjeden ovenfor andre mennesker.
klarer ikke å sitte rolig må bevege på en arm eller et bein hele tiden, hun detter ofte ned fra sofaen eller fra stolen hun sitter på, men hun er ikke av den typen som springer rundt hele dagen og ikke klarer å roe seg ned, storesøster på 6 er slik å ser store forskjeller på dem.
Veldig vimsete har lett for å ødelegge ting, ikke med vilje men det virker som hun ikke har skikkelig kontroll på kroppen sin.
Kan bli utrolig sinna, da er det umulig å få kontakt med henne.
Og ho blir kjempe fort lei seg, er nok at ho hører en trist sang eller ser på en tegnefilm å noe som er lit trist skjer.
Klarer ikke å følge beskjeder virker som det er glemt så fort vi har sagt hele setningen, ho vill virkelig men klarer det bare ikke.
Har sikkert masse mer å fortelle men er dette jeg kommer på i farta:o)
17:04 9.09.2008
Hei :-)
Jeg har ADD, fikk diagnose for tre år siden. Gutten min på seks år har ingen kjennetegn av verken ADD eller ADHD. Han har nettopp begynt i førsteklasse, og ser ut til å ha det helt fint på skolen.
Klasselæreren er obs på diagnosen min, men utover det tror jeg ikke det er noe han har eller kommer til å utvikle.