Min sønn på 2 år og 3 mnd synger kjempemye hver dag!
Og han synger alt fra barnesanger til musikk som vi foreldrene hører på. Spesiellt Kurt Nilsen. hehe.. Han kan vel nesten alle sangene..
Er gravid og han skal bli storebror, og han pleier synge til magen min, ro ro din båt, og lille petter edderkopp.
Ungene fanger med seg mer ting enn vi voksne tror:-)
mi på 2år og 1 måne kan bæbæ lille lam helt uten att..å mange andre visst eg synger med..
ho har ei sangbok vi fikk i ole brum klubben å den er godt brukt..
Synger. Kan sikkert 10 sanger, men det gøyeste er nok å dikte de opp. Hun er 2 år og 8 mnd og har sunget i noen mnd nå...
Anonym
Sv: hvor mange barn på denne alderen synger??
20:56 6.08.2008
det er store forskjeller på hva som er normalt og hva som er unormalt..;)
min jente har kunnet synge lille pusekatt helt rett siden hun var en 19 mnd. men så har hun vært veldig tidlig ute med språket så er nok derfor. hun elsker å synge og nå kan hun en haug. har ikke tallet på dem.. hun synger og synger for full hals i bilen..hehe
morsomste sangen hun vet er ;
bæ bæ lille lam gikk på resturant
vet du hva han gjorde?
bæsjet under bordet......
hehe.. da ler hun skikkelig hver gang hun synger den... de er nå morsomme da
Jenta vår synger og elsker det. Synger i grunn veldig mange sanger. Tydelig også. Det skal sies at hun ikke synger sangen fra a til å, men noen setninger. Den eneste sangen hun synger helt ut er Fader Jacob ;) Hun er straks 2,5 år
Maxen er veldig glad i musikk og nynnet bæbæ lille lam da han var ett år, folk lo da vi sa det men ble skikkelig overrasket da de hørte han.
Synger mange sanger, ikke alle ordene da, men tonefallet og rytmen er kjempe bra! Så er utrolig spennende!
Sang veldig mye da han var i magen og det er disse sangene han sang tidlig.
jenta mi er 2 år og 3 mnd å synger hele tiden. Hun kan bare litt av teksten på en del sanger, men hun er veldig flink å følge melodien, treffe de rette tonene osv. Hun er ikke noen sangstjerne altså, he he, men som mor blir jeg jo imponert :-)
Sønnen min begynte ikke å vise interesse for å synge før nå for et par måneder siden. Han er nå 2 år og 9 mnd. Han har et godt språk og har hatt det lenge, men har ikke vist noe særlig interesse for synging. Jeg har sunget en del for han, men han hadde en lang periode hvor han sa "ikke synge, mamma...". ;)
Men så plutselig en kveld la jeg merke til at han mimet/visket noen av ordene på natta-sangen mens jeg sang. Jeg har etterhvert begynt å la han si noen av ordene i ulike sanger som "bæ, bæ lille..." også sier han "lam" osv. Nå synger han med innimellom, men det er ikke spesielt melodisk. Det var en gang han begynte å synge på en sang og det var så fjernt fra melodien at jeg måtte begynne sangen på nytt for å klare å synge med.
heeh synge min og =) eller går vel mest i nynning, for han e ikke noe flink med ord. men kan mange melodier=) han synge oftest når han sitte i vogna og me går i gå-gatå=)
jenta mi på 2 og 3 mnd synger som bare det å har gjort det flere mnd...selv om hun snakker lite da.
kan mange hele sanger, noen roter hun litt med men alle hører hva hun synger. nå er hun begynt å synge på engelsk og på noe av musikken jeg hører på+ på slutten av heffalompfilmen hehe det er så moro å høre på de engelske ordene som hun ikke vet hva er:P også synger hun flere sanger og sangleker på arabisk som pappan har lært henne:)
Guten vår sang nokre få sangar (Eg ve' te' Bergen, trollmors voggesang, oppe på fjellet - stort sett) frå han var ca 2 år og 3 mnd. No i sommar (2år og 10mnd) har det tatt skikkelig av og han syngen kva som helst, heile tida.
Synest for så vidt at det er rart at han ikkje sang tidlegare, han var/er ganske tidleg med språket ellers. Men frå han var under året gjorde han bevegelsene til sangar vi sang for han.
Tøtta vår har vært hekta på sanger siden forrige høst. Hun kan sikkert teksten til ihvertfall 20 sanger. Dikter selv også......veldig artig.
Regner med hun er musikalsk for hun treffer helt på melodiene.