Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

Hvordan få barnet til å bæsje oftere? (samme som skravle)
 21:24 31.07.2008
Han sliter med å bæsje.. Er nødvendigvis ikke hard i magen hver gang heller (men ofte det også) Han er litt over 2 år, og bæsjer ca 2 ganger i uka (noen ganger litt oftere)

Han sier fra når han må, og vil gjerne på do. I dag satt vi på badet i over 1 time. Jeg sa flere ganger at han måtte legge seg hvis det ikke kom noe (og bæsje i bleia), men han ble fryktelig lei seg.. (ikke sånn trass hyling,men oppriktig trist)

Jeg lot han sitte uten å gi noe særlig oppmerksomhet, og til slutt bæsjet han også....

Men vi kan vel ikke holde på sånn hver gang...
Tenker at det ville være lettere for han hvis han bæsjet litt mindre av gangen og oftere...

Nå bæsjer han masse når det endelig kommer..
Han spiser mye frukt, og også svisker...

Noen som har råd??? til mitt litt merkelige spm:)
Mamma´n til Lillemann
Sv: Hvordan få barnet til å bæsje oftere? (samme som skravle)
 21:41 31.07.2008
Hmmm...ikke så mange råd å komme med. Men det er kanskje en trøst at jeg har en sånn unge også. Tenker at så lenge hun ikke viser at det er smertefullt, spiser sunt, drikker nok osv. så er det kanskje ikke så mye å gjøre med. Sånt er arvelig i endel tilfeller også, er litt sånn selv...
Gulljenta & mamma
 00:16 1.08.2008
Jeg skrev akkuratt et innlegg om det samme. Jeg vet ikke.

Min har oppdaget at når han spiser, så presser det på. Så han vil jo nesten ikke spise den dagen han skal bæsje.

Anonym
 10:02 1.08.2008
Sønnen min får duphalac når det går for lenge imellom. Vi går til barnelege pga melkeallergi og har fått beskjed om at det beste for barna er å bæsje hver dag. Duphalac er konsentrert lactulose (melkesukker) og et naturprodukt uten bivirkninger. Fås kjøpt på apotek og blandes i litt drikke. Jeg fikk en ny sønn etter at han fikk bæsja hver dag. Trodde ikke han plagdes med det før jeg virkelig fikk se forandringen.
Anonym
 19:25 2.08.2008
Takk for svar!! Kanskje jeg skal prøve sånn duphalac når det går lang tid.. Men kan jeg bare gjøre det sånn uten at det er i samråd med lege?
Mamma´n til Lillemann
 20:20 3.08.2008
Det er helt ufarlig, så du kan prøve det og se hvordan det virker uten å snakke med lege. Hvis problemet er langvarig bør du likevel ta kontakt med en lege, bare for å utelukke at det er noe annet som forårsaker forstoppelsen. (Hard mage kan skyldes bl.a kumelkallergi og cøliaki, men det er også veldig vanlig at harm mage ikke skyldes noen sykdom i det hele tatt!)

Men som sagt, det er helt ufarlig, vi har brukt det på vår eldste 2 ganger om dagen i 2 år i samarbeid med barnelege. Bare pass på å pusse tennene ordentlig, for det er sukker og derfor ikke så bra for tennene. (Men det er ikke et problem iforhold til kalorier osv, for det tas ikke opp før helt sist i tarmen, og der virker det ved å holde tilbake væske sånn at avføringen blir mykere.)

Jeg fikk beskjed om å prøve 10ml morgen og kveld og øke dosen til vi fikk ønsket effekt, dvs til avføringen ble myk og kom hver dag. Når den var stabilt myk og daglig reduserte vi dosen med 2ml av gangen og ventet til den ble stabil igjen før vi reduserte litt til.
Anonym
 21:43 2.08.2008
Du skriver at han spiser mye frukt, da har du kanskje prøvd f.eks. kiwi og nektarin? Når sønnen min spiser det bæsjer han oftere.
Supermamma...eh...vel..
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------