Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Jente 3 holder seg når hun skal bæsje i bleia. Hva kan man gøre?
 21:59 25.07.2008
Hei!

Jenta mi på 3 år, akkurat fylt år :-), sliter veldig med bæsjing om dagen. Hun har vært tørr ift tissing i snart 1 år, men nå har det låst seg totalt ift bæsjing. Skal forsøke å forklare litt; hun bæsjer på do innimellom, går ofte mndr mellom hver gang. Hun ber om bleie for å bæsje i og det har fungert greit. Vi tenker at hun kommer til å bæsje på do når hun er klar for det, så det har vi stresset lite med, MEN problemet nå er at hun tar på seg bleie fordi hun skal bæsje og HOLDER seg. Dette har pågått i snart et halvt år og jeg lurer på om noen her inne har vært borti det samme og kan gi meg et råd? Hun krysser bena og presser bæsjen inn igjen og uansett hvor mye vi snakker med henne så hjelper det ikke, hun gjør dette uansett. Av og til kommer jo bæsjen ut i bleien, men dette kan umulig være bra for henne. Det går gjerne 2 uker mellom hver gang. Hver gang hun "holder seg" kommer jo litt bæsj ut i rompesprekken alikevel så vi må jo skifte bleie og vaske henne. Probl er at det blir veldig mange bleier ila en dag samt at hun har begynt å tisse i bleia igjen også fordi hun seff har den på hele tiden fordi hun har behov for å bæsje hele tiden. Hvordan skal vi får jenta vår til å slutte å holde seg? Please svar om du har noen gode råd.

Anonym
Sv: Jente 3 holder seg når hun skal bæsje i bleia. Hva kan man gøre?
 23:25 25.07.2008
Tror jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen jeg.. er jo ikke bra å gå så lenge mellom hver gang hun bæsjer. og kanskje gi henne malt, eller laktulose? Eller svisker eller sviskejuice...

God bedring til vesla di!
Denice
 19:33 28.07.2008
Hei! Har dere prøvd ulike former for belønning? F.eks. klistremerkesystemet? Sønnen min hadde akkurat samme problemet. Hadde blitt helt tørr, både tisset og bæsjet i do, men brått ble det slutt på bæsjingen og han holdt seg i en uke om gangen. Da var han 3 1/2 år gammel. På ham fungerte klistremerker som belønning veldig bra (fikk merke hver gang han bæsjet i do, og han hadde 'Biler'-dilla på den tiden, så hver gang han hadde fått så og så mange klistremerker fikk han en sånn liten bil), men jeg vet jo at det ikke fungerer på alle. Verdt et forsøk i alle fall da (om dere ikke har prøvd det allerede)! Lykke til! :)
mozell
 21:26 28.07.2008
Hva med å ikke si noe som helst når hun vil bæsje? Bare sette fram en potte evnt legge på doring? Og "overse" signalene hennes? Samtidig gi litt rosiner eller andre "dohjelpende" matvarer? Nok væske er jo veldig viktig..
Og så rose veldig, evnt gi belønning når hun bæsjer. Å holde seg slik må være ekstremt ubehagelig og lite sunt..
Her ser vi iallefall at det å tie helt stille om det hjelper vår treåring når han veldig vil bæsje og ikke får det helt som han vil. Han bruker potta da, men drøyer og drøyer det før han går dit og iblant går det galt..
Kanskje ta bort bleiene? Eller bare godta at hun må ha litt mer tid med bleier og legge fram flere.
Nættemor-tobarnsmamma!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------