Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

Jeg blir snart sprøyt hakke gææær'n...
 20:54 24.07.2008
Har en (snart) treåring som er helt umulig å ha med å gjøre for tiden. Dvs så lenge alt danser etter hennes pipe er hun ganske grei, men så snart verden går henne i mot (det være seg leggetid, at hun får beskjed om at hun f.eks. ikke får is nr 3 i dag!, kjeft for noe som hun ikke har lov til e.l.) så setter hun i gang et himla baluba.. Hun skriker, skriiiker og skriiiiker og brøler og skriker igjen. Ikke gråt, bare ser på meg vill i blikket og skriker/brøler skikkelig. Å snakke til henne hjelper ikke, da skriker hun bare mer. Prøver å overse men det er jo ikke alltid like lett. Dessuten hører hun ikke etter i det hele tatt når man snakker til henne, hun kan iallefall kunsten å overse.. Å lye er et fremmedord for henne.. Hun er trassen og umulig for tiden..Jeg trenger HJELP!! før det går trill rundt i toppen. Hun ble storesøster for tre uker siden, og etter det har det bare blitt verre, men hun var slik før også. Hjeeeelp meg noen.. Dagene går med til kjefting og tårer fra begge parter, voksne som barn.. og det er utrolig slitsomt og demotiverende :(
Anonym
Sv: Jeg blir snart sprøyt hakke gææær'n...
 22:06 24.07.2008
He he, det er visst tro kopi av sånn som her..... Vi har ei på 21/2 og ei på 9 mnd. Den eldste har i ett år hatt en trass som går på å slenge alt i gulvet når hun blir sinna - og rydde opp nekter hun. Hun bare ser på meg og ler. Ingen respekt. Jeg forstår godt både kjefting og tårer for de har spruta her i huset. Av og til tar jeg igjen med samme hyling bare for å oppleve at hun hyler enda skarpere og lengre...
Etter nr to kom, ble hun jo sjalu i tillegg. Men hun er snill med babyen for det om.
Trøsten må være at plutselig en dag er alt bedre enn de forgie 300...
For 3 dager siden begynte hun plutselig å rydde etter oppfordring, det har hun bare ledd av før og sagt " nei ".
Jeg er selv hissig, men prøver og ikke hyle henne i mot, snakke rolig til henne og avlede. Nå er hun begynt i det stadiet at potene ikke skal skjæres på langs, skivene ikke legges sammen, og isen skal bare åpnes og ikke tas ut av. Gjør det sjøl.... ellers tramper hun i gulvet, skaper seg med å putte hele skiva f.eks i munnen og erte meg.. jeg teller til ti flere ganger til dagen. I dag har vi faktisk hatt det fint, hun fri fra bhg der hun går 3 dager i uka. Vi har vært i selskap og hun har lydd heile kvelden, skikkelig suprise. Mannen min/pappen deres er i nordsjøen så vi må klare oss sjøl. Hun savner pappen inni mellom og spesielt når jeg ammer og hun ikke får oppmerksomhet når hun vil...
Jeg har spurt venninner med like hissige barn hva de gjør. Hun eine sa at når eldste tok leken fra den yngste eller klabba til ham så hadde de først kjefta på den eldste, så skifta de taktikk, og sa til den yngste: stakkar deg tok E fra deg lekene. Det var slemt. Etter en liten stund så gadd han ikke mer.
*prøve snakke rolig
*avlede situasjonen som oppstår med andre ting
*gi seg på enkelte ting og ver bestemt på andre ting
*la henne hjelpe til med å putte i vaskemaskinen/dekke bordet.
*her er det veldig populært å overnatte hos mormor/morfar - da har hun sitt.
*prøv å vær bevisste på å sette av en halvtime med boklesing eller annen kosing som bare går på deg og henne, babyen må pappaen ha eller den sover.
*spør om hun vil hjelpe til å holde babyen litt (det har vært stor suksess her - må jo følge med men)
*springe med henne, leke med henne

Ble langt dette og tror ikke jeg har huska alt.

I de siste to dagene har jeg når hun hyler den høye C tatt henne med meg ut på badet - kun oss to, og irettesatt henne der. Ingen liker jo å bli irettesatt på flermannshånd, den syns jeg også hjelper .- da har hun hele oppmerksomheten,.
Når hun ikke vil ha klem, springer vi etter henne og da blir det kjempeløye, egentlig vil hun ha klem allikevel.
tvilling73, 05/07
Sv: Jeg blir snart sprøyt hakke gææær'n...
 22:19 24.07.2008
Jeg kom på en viktig ting som jeg har slutta med. Hvis vi var på handel og jeg skulle prøve klær på henne så har jeg sagt "kom skal vi prøve denne" så sier hun "nei", jeg tar det for den vanlige trassen, til vi har hatt 2-3 fram og tilbake. Så tar jeg henne i frustrasjon og setter henne på fanget og kler henne. Hun HYLER den høge CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC så ørene mine nesten detter av. Da blir jeg enda sintere... og hun hyler enda mer.
Så var vi på obs og skulle kjøpe sykkeltilhenger.. nevøen min satt oppi og vi ville hun skulle sitte ved siden. Jeg spurte: kan du sette deg oppi? "NEI" sier hun. "jo kom nå". Så hyler hun. Så sa min søster: "nei hvis hun ikke vil så må du ikke tvinge henne..
Etter det begynte jeg å tenke at jeg spør henne, men jeg tar aldri hennes svar til etterrettning!!!
Derfor prøvde jeg meg med å si det samme, men svarer hun "nei" så gir jeg meg på den... jeg skal jo ikke overkjøre henne hver gang hun har sagt nei... Etter det har det faktisk blitt mye mindre høy C men hun bruker den jo av og til...
tvilling73, 05/07
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------