Her kan du legge inn tips om kule ting enten som andre kan kjøpe eller ta en titt på, så legg det ut her. Dette skal ikke være en salgsside for egen produserte ting til salgs, de skal få en egen debatt.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hjelp, overtrøtt baby!!!
15:51 24.07.2008
Hei. Sønnen min på 2 uker sliter med å sovne alene. Han sovner vel nesten kun ved puppen. Ellers klarer han det ikke, og da blir han overtrøtt og skriker. Hvor mye skal egentlig en liten pjokk som han sove? Det varierer sikkert, men de sover vel stort sett mellom måltidene? Noen som har noen tips eller opplever det samme? Hvis jeg skal holde på sånn, så blir jo minsten en ordentlig tjukkas, he he. Fra spøk til alvor. Det tærer jo litt på at han ikke kan klare å sovne selv, for i natt feks var han våken fra 03-06 og det var slisomt for både ham og meg. Han sovner ved puppen (da får han jo ikke alltid rapet heller, så prøver å ta en pause midt i måltidet for å få rapet litt), men ikke dypt nok til å bli flyttet over i senga si (kanskje det er for varmt å ligge inntil meg?) og da blir det skrik. Han roer seg heller ikke igjen, men skriker til han nesten ikke får puste. Og så små skal jo trøstes ikke ligge alene og skrike har jeg lest? Er også litt redd for samsoving, for i hvert fall i disse tider blir han så innmari varm når han ligger ved siden av meg. Noen som kan hjelpe????? Takk!!!!
Er ikke så mange som har svart her, men jeg har pratet litt med mamma og lest litt. For min del, så vet ikke om det gjelder for deg lindarobin, så skulle sønnen min ha pupp hele tiden. Da mamma sjekket svelgingen hans viste det seg at han brukte puppen som smokk en del. Derfor trengte han mat igjen raskt og ble urolig og fikk ikke de litt lengre soveperiodene. Jeg passer derfor på nå at jeg tar ham opp før han evt sovner ved puppen og får ham til å rape, og så får han en liten påtår til slutt som han kan sovne på. Jeg prøver også å ha en regelmessig amming og at det går (minst) tre timer imellom. I tillegg har jeg bestilit bed rocker (produseres av Brio) som jeg skal feste på senge sånn at jeg kan vugge ham i søvn (orhåpentligvis).