Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

Noen 2-åringer som snakker engelsk? (som IKKE har engelske foreldre da)
 18:03 23.07.2008
Min sønn på 2 år og 3 mnd har lært seg engelsk, og eg skjønner ikke hvor han har det i fra! Begynte med det før han var 2 faktisk! Sa Thank you istedefor takk, bye istedefor hade, love you istedefor glad i deg.. mye små ord og blir bare mere og mere!
Eg er norsk, og faren oxo(han er opprinnelig fra bosnia, men snakker flytende norsk siden han har bodd her siden han var liten gutt).. Vi har ikke snakket engelsk foran han, så synest det er veldig merkelig:-) hehe... Ganske tidig og da!
Lykkelig mor til 1, snart 2:-D
Sv: Noen 2-åringer som snakker engelsk? (som IKKE har engelske foreldre da)
 18:44 23.07.2008
De snapper opp sånt fort, spesielt hvis de ser TV.

Kan hende gutten din har et spesielt godt språkøre, og da er det viktig at du stimulerer han den veien. Kanskje en engelsk barnehage/dagmamma hadde vært tingen?
Northernlights
 18:51 23.07.2008
Kanskje han har sett mye på Playhouse Disney? ;) Der har man jo feks Handy Manny, der de bruker mye engelsk.

Men alltid artig når ungene lærer nye ting da! I den alderen er det jo stort sett bare å "putte i dem" kunnskap. Sønnen min kunne feks alle bokstavene før han ble to, og en drøss med bilmerker bl.a. De er som små svamper ofte. :)
Anonym
 20:48 23.07.2008
Jupp....Lucas var bare ca 1 år da han begynte å se på Teletubbies og engelsk barnetv. Sa bare bye-bye eller "bye mamma"...og ting som a cow, a bus, a car, see you soon, well done, bananas..osv. Var jo litt morsomt da han begynte i barnehagen 1 1/2 år gammel og snakka engelsk:) Er norsk vi, men han har jo bestemor og tante og oldemor i usa, så det lover jo bra:)
*Athena* Lucas,englepia+Dani!
 09:48 24.07.2008
Jenta mi har aldri sagt hade, hun sier bare bye bye.. er snart 3 år og sier fortsatt bye bye til hade.. Skjønner ik hvor hun har lært det..
To prinsesser
 22:43 25.07.2008
Sønnen min på 2 år har i lang tid sagt cars når han ser racerbilen fra filmen Cars (eller på norsk Biler). Til alle andre biler sier han bil
Mammaen til Kevin
 00:58 31.07.2008
Hehe.. tidig det der at de har klisterhjerne!
Sønnen mi sier hele tiden "God bless You" når eg nyser.. hehe.. må alltid le av han.. er så tidig!
Sånn som med Cars-filmen oxo sier han Cars istedefor Biler..
Lykkelig mor til 1, snart 2:-D
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------