Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Over 35 år og prøver å bli gravid

symptomer lenge før IKM?
 23:09 22.07.2008
Jeg er 38 år og hadde en MA i mai. Hadde det jeg trodde var menstruasjon 5 uker etterpå. Nå, 2 uker før neste forventede mens har jeg vært kvalm hver ettermiddag i en hel uke. Når jeg kjenner etter har jeg flere andre (innbilte) symptomer på graviditet også...er det mulig å få symptomer så tidlig, kanskje pga. tidlig eggløsning? Noen andre som har kluss med EL etter MA? eller er det alderen som gjør at tingene er ut av system?
bollus
Sv: symptomer lenge før IKM?
 10:50 23.07.2008
Regner med at du har testet deg, eller?

A1973
 11:07 23.07.2008
ja, faktisk i dag, men den var negativ. Men forventer tante ikke før ca 2.8 og dersom symptomene har slått inn omtrent ved befruktning (for ca en uke siden) er det kanskje for tidlig å få utslag på billig-test? Men går det an å gå rundt med daglig kvalme og hodepine (som jeg aldri har ellers) så tidlig, da????? tør jo ikke ta en paracet engang....blir gal......!
bollus
 11:15 23.07.2008
Hmmm... Jeg tror kanskje det er litt for tidlig, men vet ikke... Sist gang jeg var gravid, for 14 år siden, hadde jeg ingen symptomer før IKM. Da skal det sies at vi ikke prøvde heller, så jeg lette ikke etter symptomer akkurat. Jeg tror kvalmen begynte bare noen dager etter IKM, vet ihvertfall at jeg lå strak ut fra uke 6 og helt ut til uke 37...:-/

De sier jo at det er hcg som gjør at en blir kvalm, så jeg ville trodd at mye kvalme = mye hcg = positiv test. Hahahahaha, en av mine fantastiske teorier! :-D

Lykke til ihvertfall, hadde jo vært supert om du virkelig *er* gravid da! :)

PS. Du er ikke den eneste som er blitt gal av denne prøvingen.... Jeg må innrømme at jeg nesten er blitt litt skremt av hvor mye jeg stresser, tenker, lurer, funderer, osv... Humøret er som en svingstang og jeg klarer ikke å tenke på annet.

Klem
A1973
 11:34 23.07.2008
Man kan jo håpe, det blir laaaaaange dager frem til IKM, bør vel ikke teste igjen før da. Støtter det i teorien din, det er jo hcg som skal gi symptomene da...men har altså hodepine, 5 dager med kvalme fra kl. 1300 og utover noen timer, blødning fra tannkjøttet, mye luft i magen, stikkinger i lysken, svimmel og mye hodepine (som var tidlig symptom sist før MA). Er det rart jeg lurer? Men samtidig kan det jo være noe jeg har spist... som du, så er det lenge siden jeg også var gravid sist og kan ikke huske at jeg visste hva symptomer var for noe, alt var så enkelt da, alt gikk sin gang uten at jeg tenkte noe over noe som helst!
bollus
 11:41 23.07.2008
Hei! Jeg er eldre enn deg, og hadde ma i april. Jeg har har nylig fått ei ekstra blødning midt i syklusen, og en av legeteoriene er at det er "etterslep" etter ma-en. En annen teori er at det er overgangsalderen som begynner å gjøre seg gjeldende. (Det viser seg at mamma var langt eldre enn det jeg er nå da hun kom i overgangsalderen, og siden dette visstnok er arvelig antar jeg at det ikke er tilfellet - håper i alle fall det!) Du er jo svært ung til å være på det stadiet i livet, derfor tror jeg det ligger andre årsaker bak.

Det kan jo være, som du selv sier, kluss med syklusen, noe som jeg har lest meg fram til kan forekomme av ulike årsaker i perioder i livet. Før "mellomblødningen" min fdukket opp i forrige uke følte jeg meg virkelig gravid, og hadde ømme pupper, var småkvalm og svimmel, og ganske store humørsvingninger (stakkars mannen min..). La oss håpe at du er gravid, da, selv om det gikk dårlig med meg! Jeg krysser fingrene for deg!

Og lykke til videre, du også, A1973!

:-)

Petramora tries again <-@
 11:52 23.07.2008
Bare en kjapp melding før jeg hopper i dusjen. Petramora. jeg fikk e-posten din. Skal svare på den senere. Tror også jeg skal ta en telefon til legen min, bare for å høre...

Klem
A1973
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------