Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

Pottetrening, skal jeg gå etter henne med potta eller?
 20:31 22.07.2008
Har såvidt begynt med pottetrening, det meste går på gulvet enda, men lurer på noe. Er det best å ha potta et fast sted, f.eks. på do, så hun må lære å at hun skal dit når hun kjenner noe kommer? Eller er det best helt i begynnelsen å ha potta nærmest mulig henne i hvilket som helst rom, sånn at det er større sjanse for å rekke frem i tide?
bitte lam
Sv: Pottetrening, skal jeg gå etter henne med potta eller?
 20:34 22.07.2008
har ikke barn selv. men hva med at du sier når du skal på do. så sier du: å nå må mamma tisse. da går mamma på do og tisser..

kansje hun følger etter å ser at det er der du tisser og bæsjer..?? vet ikke. men de sier jo at barn er speilbildet av oss
1smule
 22:41 22.07.2008
min jente har ikke brukt potte i det hele tatt.. hun har bare gått rundt naken hjemme. på terrassen osv.. plutselig en dag ville hun ikke ha bleie bare tisse på doen... og siden da (2.5 uke nå) har hun gått uten bleie på dagen...

det jeg gjorde i starten , og forsåvidt gjør enda en del, er at jeg tar henne ofte på do. når jeg vet at hun har drukket en del osv..

vil tro at det er det samme om potten er på stuen eller på badet..;)
tobarnsmammaen
 22:47 22.07.2008
Jeg ser ikke poenget med å løpe etter henne med ei potte, da kan du jo like gjerne la henne gå med bleie...poenget er jo at de skal lære seg å kjenne etter NÅR de må tisse og bæsje, og at de skal gå på do/potta (som fortrinnsvis står på badet...) når slikt skjer.
MintCondition
 04:56 23.07.2008
vi snakker mye om å gå på do.... når det kommer på gulvet prater jeg om det........måtte du tisse....... skal vi ikke tisse på do/potta neste gang ( har både doring og potte) Når han setter seg på potta skryter vi masse av han......... regner med at det kommer seg etterhvert.....
nickoline 150406
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------