Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

Hjelp!!! Vær så snill å kom med råd! Hun er blitt en mare å legge!
 13:47 22.07.2008
Vår lille jente på 2 år og 2 måneder har stort sett vært flink til å legge seg. Selvfølgelig med noen værre perioder innimellom, som vi har fått bedre ved å være veldig konsekvente et par kvelder. Latt henne få gråte litt, når vi vet at hun ikke har det vondt eller trenger noe. Dette har alltid fungert. Nå har det jo vært store omveltninger i livet hennes som sikkert påvirker. Hun har fått en søster på 2 måneder, sluttet med bleie på dagtid. Hun byttet dessuten til stor seng for noen måneder siden da hun begynte å hoppe over sprinkelsenga, og vi ikke gadd ha to sprinkelsenger for en kort periode. Det gikk strålende med ny seng helt til nå. Når babyen kom begynte hun å skulle sjekke på babyen midt på natta, og ønsket da å sove hos oss. Jeg var desverre så softy at jeg fikk så vondt i mammahjertet mitt av å sende henne tilbake på rommet alene når mamma, pappa og babyen lå sammen. Så hun sov mye hos oss. Så en periode med mye besøk som lånte rommet hennes, så da la hun seg hos oss til og med, så begynte vi å pusse opp rommet hennes, så da sov hun også hos oss. Så nå skulle vi ta et tak med leggingen. Har vært på ferie hvor hun har sovnet fint i reiseseng, men med det samme vi kom hjem igjen ble hun et mareritt igjen. Tar hvertfall halvannen time med hylling. Jeg legger henne, forteller eventyr og synger, og sier at nå skal mamma ut og rydde litt(virker som om hun synes det er lettere at jeg går når hun vet hva jeg skal). Hun spør om å ha døren på gløtt, noe hun får lov til med mindre hun kommer løpene ut med en gang. Men selv med døren lukket kommer hun ut. Så da begynner styret; hun løper hylende ut, vi følger henne tilbake og sier rolig at nå er det natta, og at mamma/pappa er veldiig glad i henne, men nå må alle sove. Så ut igjen, og samme greia om og om igjen.... i går var det ut og inne ca 40 ganger. Blir gaaaal, sliten og irritert. Ikke nok med selve leggingen, men hun våkner og begynner på den igjen flere ganger i løpet av natta. Idag tok det dessuten halvannen time å få henne til å ta ettermiddagsduppen sin.
Jeg lurer på om jeg skal hente reiseseng for å se om det hjelper på sovingen, eller er det bare tull?? Før kunne hun ligge en time og kose seg alene i senga før hun sovnet.

Hva gjør vi nå??? Vi fortsette dette noen netter til, men orker ikke dette i lengden.

Vær så snill å hjelpe oss!
Helene84
Sv: Hjelp!!! Vær så snill å kom med råd! Hun er blitt en mare å legge!
 14:26 22.07.2008
Huff, dette hørtes slitsomt ut ja...

Mitt råd er vel rett og slett bare å være konsekvente helt til hun fatter det. Følger dere henne inn hver gang og sier at nå er det natta, og går ut så vil hun jo til slutt innse at det ikke nytter. "Til slutt" kan jo være om en dag eller en uke - og det er klart at det er slitsomt når det står på.

Etter egne erfaringer og hva jeg har hørt andre fortelle om lignende historier så er det dette som skal til....

Lykke til videre
Tiriltutta
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------