Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

vanlig at gutter på 4.5 år ikke er interressert i tall og bokstaver osv?
18:47 18.07.2008
mamma 990103
Sv: vanlig at gutter på 4.5 år ikke er interressert i tall og bokstaver osv?
18:55 18.07.2008
Jenta mi på 4 år er ikke interessert i det. Hun kan telle. Men skrive tall og bokstaver er ikke interessant. Hennes bokstav og sånt er heller ikke interessant.
NoDoubt
18:57 18.07.2008
ikke hos min heller,kan ikke skrive navnet sitt eller noe og teller kun til 13,han skal i førskolegruppa nå snart
mamma 990103
19:25 18.07.2008
vet ikke hva som er vanlig, kommer sikkert ann på foreldrene også. Hvor tidlig interesserte du eller bf seg for tall og bokstaver?
Min gutt interesserte seg for bokstaver fra han var ca 3-3,5 år.
Jenta mi er 2år og8mnd og vet hvilken bokstav vi nermeste har.
Jeg kunne selv også lese før jeg begynte på skolen.
storebror og knerten
21:14 18.07.2008
eldstemann her (blir 7 i august) kunne alfabetet tidlig, skrive navnet sitt telle til 100 ++ osv. Midterste blir 5 i desember å har nettopp begynt å vise interesse for bokstaver, han vet hvilken som er hans og vet hvilken som er søsknene sin (de har samme bokstav). Utenom det har han ingen interesse i det hele tatt, men håper det kommer seg litt utover høsten når han begynner i førskole gruppa;-) Vi har ikke gjort noe annerledes med han en med storebroren, men det er først nå han har tid til å sette seg ned å bli lest for, kanskje det er grunnen??
Isbjørndama
23:35 18.07.2008
Tror ikke foreldrene kan belastes om barna er intressert eller ikke...hehe:p
Gutten min har vært helt uintressert helt inntill nå nylig ( etter fylte 5 år). Nå har hen lært seg å skrive navnet sitt og teller nesten til 20 feilfritt:)))
h@ppy med prins og prinsesse:)
23:55 18.07.2008
Eldste min på 5 1/2 år kunne telle til 10 da han var 3 år, og nå teller han til ca 30 uten problemer. Han ble skikkelig interressert i tall og bokstaver da han var ca 4 1/2.

Mellomste kunne telle til 10 da han var rundt tre. Nå er han 4 år, og teller til ca 20...men han bryr seg døyten om både tall og bokstaver.
MorTiltreHerligesmå♥
09:14 19.07.2008
Jeg aner ikke hva som er normalt jeg, men er kan 3,5aaringen navnet paa nesten alle bokstavene og kan knytte alle bokstavene opp til en person eller en ting.

Han teller til 10 paa engelsk og norsk, men kan nok ikke noen tall i skriftform. Han har akkurat begynt aa skjoenne mengde og kan naa finne frem 5 appelsiner elller hva det naa skulle vaere.
Onemorepls,The queen of Kalifa
10:53 19.07.2008
Prøv å fremme interesser.

Josefine spill
Bøker
Bokstavspill
Rim og regler

Når klokken er ett så ..

Når klokken er to så... går vi på do?

Når klokken er tre så begynner vi å le?
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)