Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

når lærte barna deres seg og lese?
 18:46 18.07.2008
ene jenta mi lærte det 3 mnd inn i 1 klasse ,og andre lærte seg det på slutten av 2 klasse
mamma 990103
Sv: når lærte barna deres seg og lese?
 19:20 18.07.2008
min gutt lærte seg å lese før han begynte på skolen.
storebror og knerten
 19:45 18.07.2008
Gutten min lærte seg å lese i løpet av høsten i 1. klasse
Thia
 20:15 18.07.2008
Her lærte snuppa det på høsten i 1. klasse. Kunne lese noen navn og småord før hun begynte da, men ikke lese ordentlig.
*JoSo har reisefeber*
 20:23 18.07.2008
eldste som er født i mars hun lærte det seg i 1.kl Noen mnd før skoleslutt.
ho minste er desemberbarn. Hun gikk ut av 1.kl nå og kan ikke lese enda.
Men vi skiftet også skole nå i høst, så ser de var senere ute med å lære bokstaver der enn på den andre skolen der mi eldste gikk 2 år først.
Lille meg venter nr3
 20:33 18.07.2008
på vår skole starter di ikke lese opplæringen før i 2 klasse,gjelder vist nok alle skolene i kommunen
mamma 990103
 20:35 18.07.2008
Rart at det er så store forskjeller. På snuppas skole fikk de beskjed av læreren at alle ungene skulle kunne lese en leseløvebok (som hun da delte ut til alle) i løpet av dette skoleåret.
*JoSo har reisefeber*
 21:07 18.07.2008
Er kun eldste som går på skolen hos meg, han er født i august 01, harn lærte å lese i høst:-) Har alltid vært glad i bokstaver og tall, skrev navnet sitt tidlig og kunne alfabetet tidlig. I hans klasse tror jeg de aller fleste kunne lese når de var ferdig med første klasse i vår. De har vært veldig flinke å tilpasse læringen, de som tar ting raskt har fått ekstra oppgaver og de som har trengt lenger tid har fått bruke den tida de trenger. Det er vel fordelen med å ha relativt liten klasse, de var kun 19 elever og hadde assistent i tillegg;-)
Isbjørndama
 23:52 18.07.2008
jenta mi lærte seg å lese i løpet av 1. klasse, tror hun fant "lesekoden" like opp under jul:)
h@ppy med prins og prinsesse:)
 08:29 19.07.2008
eldstemann er bare 3,5 aar da saa her leses det ikke, men han kan alle bokstavene og knytter dem opp til en ting eller person.

Her nede er det litt annerledes fokus paa slike ting saa jeg vil tro han leser foer han er 5.
Onemorepls,The queen of Kalifa
 17:36 19.07.2008
Jeg er litt usikker på om gutten min på snart 6 år kan lese enkelte ord eller om han har lært seg å kjenne igjen ordene...
blond
 21:50 19.07.2008
Det samme med vår gutt som blir 6 i høst, han gjetter masse også....er det bilde rundt så gjetter han på det...
Nosa
 22:54 19.07.2008
Han kjenner igjen navnet sitt og det er en start. Synes ikke det er "nødvendig" at han skal kunne lese før han begynner på skolen.
blond
 23:03 19.07.2008
Elste laerte det i 1 klasse. Nummer to laerte det naar han var 4 1/2 aar. Naar han var 5 kunne han ogsaa skille konsunanter og vokaler. Saa det er stor forskjell paa barn.
lillebror er " forsinket"
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------