Har du et barn som sliter litt med vennene sine kan du lufte frustrasjonene dine her, få gode tips eller gi andre gode tips. Dette er et av de virkelig vanskelige forholdene ved det å være foreldre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Barn og vennskap
18:32 18.07.2008
Min yngste sønn skal begynne på vidergående skole nå i høst.
Gjennom hele ungdomsskolen og deler av barneskolen har han i det store og hele vært venneløs, helt unntaksvis har han blitt tatt med på aktiviteter med de andre gutta, han får ikke aksept for at han kan være best i noe, han fryses ut av de andre gutta og han har aldri blitt innvitert i (bursdag)selskap/fest på ungdomsskolen !
Noen tips for hvordan vi skal snu denne trenden til høsten ?
Anonym
Sv: Barn og vennskap
15:13 22.07.2008
Uff, det kan ikke være noe godt for ham. Er han veldig sjenert, eller er det noen annen åpenbar grunn til at det er vanskelig for ham å få venner? Jeg mener absolutt ikke å legge skylden på ham, altså. Men hvis han f.eks har helt andre interesser enn de andre, eller skiller seg ut på noen måte, så er jo ungdom veldig "flinke" til å holde avstand.
Broren min hadde det sånn stort sett hele sin barne- og ungdomstid. Han er ganske sjenert, og ikke interessert i å drikke og feste. Derfor ble han heller ikke invitert noen steder. Jeg vet at han hadde mye vondt pga dette, men man kan jo ikke tvinge folk til å drikke øl eller bli veldig utadvendte.
Har dessverre ingen konkrete råd, men jeg håper det løsner når han begynner på videregående og treffer nye folk.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem