Men det er jo såå kaldt! Vi er midt i juli og det er så kaldt at når jeg har collegejakke og god fleecejakke utpå så fryser jeg sånn at jeg ikke vil være ute. Storesøster synes også det var kaldt og vi gikk rett og slett inn igjen etter en liten stund.
Det er kjempeleit!!
moota m storesøster&lillebror
Sv: Nå var storesøster og jeg ute på terrassen
13:15 18.07.2008
Det er forferdelig faktisk. Og så er det så fordømt skiftende. Det er 24 grader, men så forsvinner sola og da blir det 18 grader. Hva i alle dager skal man kle på barna da? Jeg vil ha skikkelig sommer, NÅ!
Ei på 11mnd.
16:22 18.07.2008
18 grader er jo knallvarmt. Da flyr ungene nakne rundt og stønner over varmen her. Her ligger sommertempen på 9-10 grader...
oktaviastar
13:20 18.07.2008
Her har det vært drittvær hele sommeren, jeg var heldigvis bortreist 3 uker i juni og straks jeg får ferie til uka så drar vi bort igjen. Dette er ikke et sted å feriere på. :o(
*JoSo har reisefeber*
13:23 18.07.2008
Hadde vi hatt mulighet skulle vi også reist bort, men sambo skal ikke ha ferie, og jeg skal også jobbe noen få vakter spredt over de 3 ukene som skulle være ferie.
Sånn er det når økonomien rår =(
Men nå ser det lysere ut, veldig mye lysere, så kanskje til neste år =)
14:49 18.07.2008
Ja, begynner å lure på om den berømte globale oppvarmingen er en smule oppskrytt... Eller kanskje den bare gjelder i alle andre deler av verden enn vår.
Trollkatt
14:52 18.07.2008
Har ikke sett noe av den globale oppvarmingen her i trøndelag heller...:(
Makan til skiftende vær, har jeg sjelden sett...."rister oppgitt på hodet"
h@ppy med prins og prinsesse:)
16:45 18.07.2008
i går hadde vi vår varmeste dag i sommer(i allefall en av de varmeste) da var det oppi 21 grader her. I dag er det 17, men det regner litt, og er så vått og ekkelt ute. Er ikke så storforlangende, pleier også å gå lettkledd når det er 18 grader og sol. Derimot når det regner er jeg fristet til å ta longs på meg.
storebror og knerten
16:53 18.07.2008
17 grader og regn er ikke-eksisterende vær her, for når det skyer over/regner så raser tempen ned under 10 uansett "varme" på forhånd.
oktaviastar
21:18 18.07.2008
Dere kan da virkelig ikke påstå at det er kaldt når det er 18 grader ute;-) Mine kom inn å erklærte at det var like varmt som i portugal idag, da viste gradestokken 15 grader i skyggen, men det var varmere i sola;-) Håper temperaturen holder seg ca sånn som dette resten av ferien vår, da blir både jeg og ungene glad;-)
Er vel egentlig fornøyd så lenge det ikke regner jeg da;-)
Isbjørndama
21:23 18.07.2008
Kan kanskje ikke si at 18 grader er kaldt nei, men når det akkurat har vært flere å 20 grader, så følels det kaldt :)
Susa med ei på 11mnd.
21:30 18.07.2008
ja, forstår det;-)
Vi er jo ikke akkurat vant med sånn temperatur lenger;-) Vi har vel max 9 grader i skyggen eller noe sånn om sommeren, men er jo deilig i sola da;-) Er på ferie på fastlandet nå, så jeg ønsker meg mellom 18 og 25 resten av sommeren;-)
Isbjørndama
21:47 18.07.2008
Får håpe du får det skikkelig varmt og flott mens du er på fastlandet! :)
Hvor lenge skal du bo der oppe egentlig? Er det for godt, eller midlertidig? Ser så koselig ut syns jeg :)
Susa med ei på 11mnd.
21:52 18.07.2008
Vi sa at vi skulle bo der i 2 år, nå er de to åra gått, så vi satser på to nye år, så får vi se etter det:-)
Syns det er veldig greit å bo der oppe nå, men sleit i starten. Er selvfølgelig tungt og trist i mørke tida, men utenom det så går det veldig bra;-)
Isbjørndama
21:56 18.07.2008
Har tenkt på det vi å (å flytte opp for ett par år altså), men jeg tror det blir vanskelig med jobb å sånn da. Har du sett isbjørn i gatene eller? :)
Susa med ei på 11mnd.
22:09 18.07.2008
har ikke sett isbjørn i gatene, men vi så isbjørn når vi var på cruise i fjor:-) Mannen så en veeeeldig nært i mai i år når han var på scoter tur til østkysten, har fått noen fantastiske bilder:-) Jeg og 4 andre kjørte over dagen etter, da så vi ei binne med 2 unger, men de var laaangt unna, heldigvis for det;-)
Er alltid jobber å få der oppe, men det spørs jo hva dere jobber med på fastlandet. Jeg flytta opp uten jobb, det var mannen som fikk jobb, og jeg og ungene var med på flyttelasset. Har fått jobb i ettertid jeg da;-)
Isbjørndama
22:35 18.07.2008
Hmm... Kanskje jeg skal lure med gubben opp dit? Fant en fin jobb til han på finn.no. Er det noe problem med plass å bo eller?
Susa med ei på 11mnd.
22:44 18.07.2008
Vi har bolig gjennom jobben til mannen min, de største bedriftene der oppe ordner rimlig bolig til sine ansatte, men hvis de ikke gjør det så er det dyrt!!
Send gjerne pm hvis det er noe du lurer på;-)
Isbjørndama
21:51 18.07.2008
Vi hadde vertfall langt fra 18 grader når vi var på terrassen og frøs. 13-14 grader, skyet og kald vind er ikke noe tess når det er oppslått på juli i kalenderen =(
Men været har blitt bedre og bedre her idag. Nå er det nesten skyfritt! Men de melder jo regn igjen imorgen så gidder ikke håpe en gang..
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem