Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Det er helt psykotisk dette med røyken :( SLITER!
12:12 18.07.2008
Jeg klarer ikke å slutte. Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle slutte før vi prøvde å bli gravide,men plutslig var testen positiv. Jeg røyker enda. han jeg bor med sluttet for snart 1 år siden, så brukte han tyggis men har sluttet med det nå. Vi har 2 barn i huset,men ingen røyking inne.
Så her sitter jeg, ca 10 uker på vei og går stadig ut på terrassen og ruller meg en petterøes ekstra mild. Mannen min hater det, alle som vet jeg er gravid hater det bortsett fra 2 veninnee. Hun ene røykte i hele svangerskapet og røyker og ammer nå. Hun andre har ingen barn men røyker som en svamp og lukter gammel gubbe for å si det rett ut.
Jeg skriver ikke dette for å dele det,men mer for å få det ut og undrveis finne min egen veiliednng til å slutte. Jeg har LYST til å slutte. Men har jeg lyst nok? Jeg syns det er godt med en røyk..jeg røyker ca 2 cm av den før jeg kaster den . Før røyket jeg hele. Når jeg trekker ned nå går det halveis ned i lungene før jeg blåser det fort ut igjen. Akkurat som om jeg gjør dette for å si at "lik kan jeg jo røyke". Det er helt sykt. Røyk lukter for JÆVLIG og jeg vet det selv. Husker da jeg sluttet da dattera mi ble født. Huden min..den ble helt skjønn. Pusten min, helt perfekt. Luktesans og smaksans.. Jeg vil dit igjen!!!
Så nå, tenker jeg at bare EN røyk til så er det stopp... herregud. Jeg føler meg som en slave for røyken.
Nå går jeg og tar meg en røyk. Etter det... skal jeg prøve å ikke ta neste. Og ikke neste og ikke etter der. Babyen min.. du fortjener ikke dette og jeg lover å gjøre mitt beste denne gangen.
Bare deler noen tanker her.
Anonym
Sv: Det er helt psykotisk dette med røyken :( SLITER!
22:54 20.07.2008
Jeg vil råde deg til å lese "Endelig ikke-røyker for kvinner" av Allen Carr. Den mannen har mye fornuftig å komme med! Det hjelper kanskje med tankene dine!