Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Hva er etter ditt ønske den mest perfekte...
 21:23 14.07.2008
... aldersforskjellen mellom barna dine? Og når synes du det er det best å føde på året?

Bare lurer... ;o)
Anonym
Sv: Hva er etter ditt ønske den mest perfekte...
 00:48 15.07.2008
Vi har 2,5 år mellom våre. Det var slitsomt da de var små, men nå er det helt passelig aldersforskjell. De liker omtrent samme leker og aktiviteter. Det er veldig kjekt på ferier og fridager! Og siden vi har to gutter kan minsten arve klær, noe som sparer oss for mange penger!

Barn som fødes om vinteren og våren gjør det gjerne bedre på skolen. Det er jo en fordel!
blond
 16:25 16.07.2008
Tror ikke det finnes noen perfekt aldersforskjell. Det blir perfekt når man først er i situasjonen tror jeg, fordi man ikke ønsker noe annet enn de barna man har, i den situasjonen man er i:)

Jeg har 16mnd mellom mine. Mye arbeid, spesielt hvis man ikke har bhg plass til eldstebarnet. Og slitsomt med så tette svangerskap. En del slossing, men mye glede og kos. Spesielt når de blir eldre og aldersforskjellen føles mindre.

Jeg har ikke tenkt så mye på når på året det er best å føde. Deilig å føde vår, siden været er bedre når man skal på tur med babyen osv.

Det med at barn født tidlig på året gjør det bedre på skolen er jo greit nok, siden de blir opptil et år eldre enn de yngste i klassen. Men om man da har et litt mer oppvakt barn enn gjennomsnittet er det en fordel om de er født sent på året. Jeg lå flere år foran mine klassekamerater selv om jeg var født helt på slutten av året og dermed var yngst. Kjedet vettet av meg, og det ville jo vært enda verre hvis jeg skulle begynt et år senere enn jeg gjorde.
3småkrapyl:)
 16:31 16.07.2008
Vi har 15 mnd mellom nr 1 og nr 2 og 26 mnd mellom nr 2 og nr3.

Eller dvs nr 3 er ventet om 19 dager ....

Er ganske fornoeyd med aldersforskjellen, men har jo ikke proevd noe annet :)
eldstemann er foedt i mars og det maa jeg si var utrolig herlig. vaaren det aaret kom tidlig og vi hadde en flott tid foer vinteren satte inn.
Onemorepls,The queen of Kalifa
 19:24 16.07.2008
Jeg har 2 år 3 mnd mellom mine barn. Storesøster er godt 3 år og lillebror blir nå snart 1 år.
Når jeg var gravid og rett etter at jeg hadde født nr.2 var jeg glad for at aldersforskjellen ikke var mindre, pga storesøster klarer jo en del selv etterhvert.
Men nå er jeg utrolig glad for at aldersforskjellen ikke er større. Lillebror trenger hjelp til alt enda og er veldig avhengig av mamma. Og storesøster er veldig krevende og sur og trassen og krever all oppmerksomhet og tar piffen ifra meg rett som det er.

Så viss jeg nå kunne valgt på øverste hylle så ville jeg hatt max 2 år i mellom.

moota m storesøster&lillebror
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------