Tror ikke det finnes noen perfekt aldersforskjell. Det blir perfekt når man først er i situasjonen tror jeg, fordi man ikke ønsker noe annet enn de barna man har, i den situasjonen man er i:)
Jeg har 16mnd mellom mine. Mye arbeid, spesielt hvis man ikke har bhg plass til eldstebarnet. Og slitsomt med så tette svangerskap. En del slossing, men mye glede og kos. Spesielt når de blir eldre og aldersforskjellen føles mindre.
Jeg har ikke tenkt så mye på når på året det er best å føde. Deilig å føde vår, siden været er bedre når man skal på tur med babyen osv.
Det med at barn født tidlig på året gjør det bedre på skolen er jo greit nok, siden de blir opptil et år eldre enn de yngste i klassen. Men om man da har et litt mer oppvakt barn enn gjennomsnittet er det en fordel om de er født sent på året. Jeg lå flere år foran mine klassekamerater selv om jeg var født helt på slutten av året og dermed var yngst. Kjedet vettet av meg, og det ville jo vært enda verre hvis jeg skulle begynt et år senere enn jeg gjorde. |