Lesbisk/homofil
Her kan dere som er av samme kjønn og som skal ha barn/ har barn sammen utveksle erfaringer og sukk og både gi og få gode råd.
Dette er ikke et forum der man skal diskutere det å være lesbisk eller homofil i seg selv.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Dette er ikke et forum der man skal diskutere det å være lesbisk eller homofil i seg selv.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
ER DET MULIG? |
21:23 13.07.2008 |
|---|---|
unnskyld meg altså... Men hallo.. dere som er lesbiske og homofile.. KAN DERE VÆRE MER EGOISTISKE ???????? Moralsk sett, et barn som vokser opp med to pappaer eller to mammaer, er dette selvsagt helt feil. Visst det var tilfelle at kvinne og kvinne skulle fått barn sammen hadde de klart det uten alt det unaturlige hjelpemiddlene, men når de går å får innlagt befruktet egg.. da GÅR dere for langt.. Jeg ville aldri vokst opp med en mor og en mor eller en pappa og en pappa.. ALDRI.. Jeg håper virkelig at verden kan åpne øynene å se det fra barnets side.. det er så egoistisk som mulig.. helt forkastelig. La oss alle håpe at verden setter en stopper for dette.. La meg tilføye: Jeg har ingenting imot lesbiske eller homofile.. hvordan dere velger å leve deres liv er deres valg.. å det bør vi alle respektere.. men å få et barn oppi dette er jeg HELT imot. |
|
| Anonym | |
Sv: ER DET MULIG? |
10:13 14.07.2008 |
|---|---|
Jatta, jatta, jatta. Prøv igjen. Kranglesiden er der borte. |
|
| -<<- | |
10:19 14.07.2008 |
|---|---|
Så du mener at hetrofile par som er ufrivillig barnløse, også ikke skal få muligheten til kunstig befruktning eller adopsjon da? Siden det ikke er ment fra naturen sin side at de ikke skal få barn ? Jeg ville aldri vokst opp med ei mor som er frisør og en pappa som er lærer, så da mener jeg at ingen andre skal ville det heller... |
|
| Anonym | |
13:17 14.07.2008 |
|---|---|
Ja det mener jeg faktisk. Når det er så mange bran i verden som lider nød å trenger hjem, er jeg strengt talt imot at de "kødder" med naturen å planter inn egg. Det finnes grunn for alt.. Så om de er barnløse er det noe de må leve med, som så klart de nok vil oppleve som vondt.... sånn er livet... om de ønsker barn kan de adoptere.. Det finnes jo millionvis av ting vi mennesker ønsker.. å aldri kan få..Thats life Jeg mener ikke å legge meg frem som at fordi jeg ikke ønsket de, kan heller ingen andre.. men barnet som blir født har ikke et valg.. Disse menneskene gjør det helt av hva de ønsker å vil.. de tenker ikke på barnet.. hvordan de vil vokse opp, bli tatt imot av andre... mobbing på skolen.. o.l Dersom lesbiske/homofile vil ha barn.. bør de få kunne adoptere, i en slik alder at barnet selv kan bestemmme om de vil bo hos homofile eller lesbiske eller ikke.. BARNET bør ha et valg.. Jeg gir vell blanke i hva lesbiske og homofile tenker oppi dette.. Jeg bryr meg om barnet ...man kan aldri forutse hvordan verden tar imot dette.. Og min mening er at VERDEN ikke er klar for det. |
|
| Anonym | |
16:31 14.07.2008 |
|---|---|
DU er ikke klar - må ikke du skryte på deg at du er verden!! :-) Jeg er lærer på en ungdomsskole, og i våres gikk det ut en gutt som hadde to mødre - og veit du hva!! -vår verden var klar for det!! Han blei ikke mobba, han var faktisk ganske så populær i klassen og på skolen generelt!! Men han var en skikkelig sympatisk og snill gutt - tror verden var mer opptatt av det enn at han hadde to mødre!! |
|
| Anonym | |
12:53 15.07.2008 |
|---|---|
Kjære deg.. visst du først skal kommentere innlegget, så hold deg saklig. Det er tydelig at du ikke er klar i toppen.. Jeg er aldeles ikke noe verden, å det har jeg heller aldri påstått.. Om du var lærer på EN skole og hadde En elev som ikke ble mobbet for dette.. HVA er en utav 5 millioner? Du må se ting i sin helhet.. Noen plasser takler de kanskje dette bedre enn andre.. Å det trenger da ikke bare være mobbing det går på.. også hvordan han føler å tenker det.. noe jeg tviler sterkt på at du har noen som helst innsikt i. Jeg holder meg til min mening uansett hva du måtte mene er rett og galt om det. Det gjør meg irritert og sint å tenke over at lesbiske og homofile anskaffer seg barn som ALDELES ikke har valg dette.. Det er da lyset i toppeta. er på men ingen hjemme. .. Håper virkelig verden tar seg til rette og setter en stopper for galskapen.. kjære venne.. om de velger å bli lesbiske eller homofile.. så KJØR PÅ. men for gudsskyld ikke bland inn uskyldige barn i dette.. Den gang verden trapper opp å skaper motstand på dette, skal jeg stå fremme og lede..! Tenk dere om for alles skyld. |
|
| Anonym | |
19:22 15.07.2008 |
|---|---|
Hei du, vi er to mødre med en sønn på ni år! Kan du kanskje komme hit og fortelle han at han ikke har det så bra? For i sin verden så tror han faktisk at han er lykkelig og har et uproblematisk liv - men det er kanskje fordi han ikke har møtt noen som deg? Glad han ikke har deg som mor - og ja, noen ganger kunne det vært best å velge foreldre - men det kan ingen, dessverre!!!!! Greit at du har dine meninger, men best for verden at du holder dem for dere selv - for DU kan klare å ødelegge barn med dine meninger! |
|
| Anonym | |
12:05 16.07.2008 |
|---|---|
JEG kan ødelegge et barn med mine meninger? Hva antyder du egentlig? At når et barn vokser opp skal det bli vernet for hva andre mener og slikt? Alle vett da at det ikke er virkeligheten, før eller siden vil også ditt barn komme i en disuksjon eller temaet rundt lesbisk/homofili.. Jeg er litt nysgjerrig.. når ditt barn vokser opp, vil han vokse opp å bli lært til å bli homo, eller vil dere lære han at det er flere muligheter? Jeg har aldri sagt at lesbiske eller homofile ikke kan være gode foreldre, for det kan de nok.. Men jeg har mine stor tvil om hvor sunt det er for et barn og vokse opp under andre normer og verdier enn det som er det reallet. Hva tenker f.eks barnet når det blir større.. blir det også homo.. fordi hans begge foreldre er det og det er slik han blir lært til? Jeg er mor til en jente selv, å og hun valgte å bli lesbisk ville jeg støttet det 100 % , for det har jeg aldeles ingenting imot.. men det å "lage" et barn unaturlig, hvor barnet aldri får vite hvem som er sine ekte foreldre o.l. Det synest jeg er motbydelig. Så dere som leser forumet, må ikke ta seg hårsår å tro det handler om dere personlig.. for det handler ikke om å være homo eller ikke.. det er den prosessen dere gjør for å oppfylle deres drømmer jeg ikke kan fordra. Så denne gutten på 9 år, kan gjerne vokse opp å få et godt liv og bli en normal hetro gutt, men hva med alle de barna som blir ødelagt med å vite de bare var et tilfeldig egg som ble lagt inn, og kan aldri vite hvor hun/han kommer fra? Vi ser jo daglig bare de reaksjonene om barn som har blitt adoptert vekk som tar dette svært dårlig. Dessuten mener jeg at denne gutten har behov for en farsfigur i sitt liv, eller vil han jo bli mer feminin på den måten. Dette vises jo godt fra barn som er blitt oppdratt av alenemødre, hvor 80 % av dem ikke flyttet hjemmefra før de var over 26 og 40 % hadde mer feminine tendenser enn de som vokset opp med både mor og far. Så jeg har ikke noe mot deres levemåte på noen måte, det eneste jeg tenker på er barnet i denne situasjonen.... Jeg mener et barn skal bli laget på naturlig måte..om vedkomende ikke kan få barn , så thats life.. skal ikke kødde med naturen å "lage " seg frem til å få det en ønsker. Det er ikke slik det fungerer. Prøv å forstå det fra andre sine sider, å en dag vil du også oppdage at jeg er nok aldeles ikke den eneste i verden som deler disse tankene.. og til mer det blir av dette til mer motstand vil dere møte.. desverre.. Jeg lurer bare på hva som er neste steg... |
|
| Anonym | |
22:15 16.07.2008 |
|---|---|
Jeg kunne hørt på deg om du kjente et eller flere barn som har to mødre eller to fedre, men så lenge du bare mener og synes noe om dette så får vi bare la deg gjøre det! Er ikke håp... Gutten får en normal oppdragelse og sunne holdninger. Når det gjelder barnets opphav så har han muligheten til å kunne finne det ut når han fyller 18år. Du er nå et avsluttet kapittel - lykke til i fremtiden!! |
|
| Anonym | |
00:24 17.07.2008 |
|---|---|
Jeg kjenner flere som har 2 mødre. Å alle med små barn, derfor har ikke noen av de tingene utviklet seg enda, så det er vanskelig å si hvordan barna får det i oppveksten. Jeg sier nok engang at det ikke handler om dere å hvordan dere velger å handle i livet. Det handler om prosessen ved å legge inn et egg, hovr det ikke hører til.!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
| Anonym | |
22:13 17.07.2008 |
|---|---|
Nå er vi snart enig, ingen egg er blitt lagt noen sted så da sier vi det sånn! Ha en god sommer:-) |
|
| Anonym | |
18:38 2.08.2008 |
|---|---|
En ting jeg alltid stusser over når det gjelder folk som kritiserer homofile eller andre som trenger hjelp for å bli gravide, fordi det ikke skjer på "naturlig" vis - og mener at de isåfall kunne adoptere, for det finnes jo så mange barn i verden - er : hvorfor adopterer de ikke selv? Dette er ikke flåsete ment, jeg ser forskjellen, de har fått sine barn på naturlig vis, de har kommet som et barn "skal komme", men likevel - det går an å velge å adoptere selv om man er i stand til å "lage egne barn". (Og ja, jeg er fullt klar over at det å adoptere ikke er gjort med et fingerknips, men snarere enn lang og møysommelig prosess, det er bare ikke poenget her.) Jeg mener at det blandes sammen flere debatter her, med tanke på alle barn som trenger et hjem så burde jo alle adoptere, du som startet innlegget også. Uavhengig av om man kan få egne barn eller ei. Og for et usaklig innlegg. Du skriver at du tenker på barnas beste, og vel, det er jo noe som kan diskuteres, om VERDEN er klar for å takle homofile foreldre (noe jeg tror den er klar for, dette har med de voksnes innstilling, barn aksepterer det meste), og at barn ikke skal være støtputene, osv, men det har jo ingenting å gjøre med alle de millioner av individuelle mennesker som er homofile, der er det vel like stor variasjon mellom "gode og dårlige" foreldre som blant heterofile par. Jeg lurer på en ting: hvordan ville du som startet denne debatten snakket med ditt barn om den eventuelle klassekameraten dens, med homofile foreldre? Ville du klare å legge dine fordommer til side og vise ditt barn ved din instilling at det kan være like flott med to mødre eller to fedre? Eller ville du ikke klare å la det være at det skinte igjennom at du kanskje både syntes synd på klassevennen, syntes det var rart, ubehagelig el.l.? For isåfall er det sånne som DEG som gjør livet vanskelig for barn med lesbiske og homofile foreldre. Dumt å gidde å svare på dette kanskje, men av og til blir man fristet. |
|
| babyblue | |
01:11 2.08.2008 |
|---|---|
Ville bare opplyse om at de fleste lesbiske som blir befruktet, blir inseminert. Dersom det skulle være noe som ikke fungere som det skal, da kan en begynne med IVF. Ellers så vil jeg bare si at jeg er uenig med 99,9% av det du sier. Om noen år så vil du og resten av "kritikerne" se at dere tar feil! At barn som vokser opp med homofile foreldre klarer seg like bra i samfunnet som barn med hetrofile foreldre. Jeg syns at alle som har barn nå idag burde komme over sin egen trangsynthet og frykt, og heller være et godt forbilde for sine barn og vise at vi godtar ulikheter i samfunnet vårt. Ps. Å være homofil er ikke et valg! |
|
| -§StorkeRuger§-termin 01.02.09 | |
22:24 2.08.2008 |
|---|---|
ENIG I DEG!!!!!!!!!! BRA!!!:-) |
|
| cathrineison | |
17:24 9.08.2008 |
|---|---|
Det er du nok cathrineison,men nå er jo ikke du riktig vel bevart heller da... Skulle ønske jeg trodde på dommedag,for da kunne jeg frydet meg over frustrasjonen på den svarte sjøl,når han så at det var HAN som ble sittende igjen med deg... |
|
| -Lady Godiva- | |
23:24 23.08.2008 |
|---|---|
Jeg må bare kommentere startinnlegget her, tydeligvis skrevet av en sneversynt og mindre begavet person. Jeg er hetrofil, og har en sønn. Om min sønn kun hadde hatt 2 pappaer og ingen mammaer hadde han klart seg fint. Den største faren er mobbing fra andre unger som har sneverreligiøse hetrofile foreldre. Min sønn går i barnehage med en gutt hvor foreldrene heter Robert og Lars. Det har jeg absolutt ingen problemer med. Den lille gutten virker lykkelig, og er meget begavet. |
|
| Papageno | |
10:53 31.08.2008 |
|---|---|
Jeg syns synd på deg, som vandrer rundt med et snevert og forvrengt syn på ei stor folkegruppe. Hvem er vel du til å definere hvilke hjem som er gode for et barn å vokse opp i - ut fra et så snevert og stakkarslig grunnlag du kommer med?? Hvor har du forresten hentet det i fra, at lesbiske får innlagt befruktede egg??? Du vet vel helst ikke hva du prater om når det kommer til stykket der heller tenker jeg.... ... igjen - du og du, jeg syns bare synd på deg!! La meg tilføye: Jeg har ingenting i mot hetrofile eller hvordan dere velger å leve livene deres, jeg respekterer deres valg - som jo kun er deres - Men at barn greit skal fødes inn i forhold med rus, vold, skillsmisser, angst og mere til - fordi det er hetrofile forhold - det er jeg HELT i mot. |
|
| Polarlys | |
16:58 29.09.2008 |
|---|---|
Hi! Ikke rart at vi har ett samfunn med mange fordommer, når slike som deg skal oppdra barn. Er jo slik at barn godtar tingene slik di er, men at det er vi som voksene som setter standarene for hva barn reagerer på. Og barn oppfatter lett hva voksene mener er greit og ikke. Mobbing kommer av de voksenes holdninger, som barna fanger opp, og så bruker mot hverandre. slike som DEG bidrar altså til at barn mobber hverandre! at du aldri ville ha vokst opp med to foreldre av samme kjønn, kan du jo si, men jeg tror nok om du hadde gjort det, så hadde du tenkt annderledes, du hadde nok ikke hatt alle disse fordommene du har. Jeg vet at jeg heller hadde vokst opp i ett hjem med to mødre, eller to fedre, der huset var fylt av kjærlighet, enn i ett hjem med misbruk, alkohol, likegjyldighet eller lignende... men det er jo mitt valg, kansje du heller ville ha bodd i ett slikt hjem, enn et med to foreldre av samme kjønn? poenget mitt er at det er mange som ikke burde få barn, men at det å være lesbisk\homofil ikke har noe med egnethet å gjøre. Jeg mener ( og håper andre også gjør det) at kjærlighet og stabilitet er det viktigste for ett barn, ikke foreldrenes kjønn. Du sier i ett av innleggene dine (hvorfor gadd jeg egentlig lese så mye usakelig?) at man velger å bli homofil, Dette er ett utrolig gammeldags syn på homofili, og trodde at menneskene i 2008 viste bedre enn det. men tok vist feil der ja! Det å få barn kan jo sees på som en egositisk handling av alle. man får jo barn for å tilfrestille egne behov... og er jo allerede mange barn i verden som trenger foreldre, så da burde vi vel alle som ønsker barn adoptere da? for ellers er vi jo egoistiske, enten vi er homofile eller hetrofile! Men må jo si at jeg er glad mine foreldre var så egoistiske at di fikk barn! til opplysning så er jeg ei hetrofil jente, som er gift med mannen i mitt liv. Jeg er vokst opp med mor, far og søsken. men det er jo nesten unormalt nå i ett sammfunn der di fleste har skilte foreldere osv... så samfunnet er i endring når det gjelder familie, la oss heller hjelpe barna til å godta familier som er annderledes enn slik det var i 1950! ikke gi dem fordommer! Jeg burde vel ikke brukt tid på å skrive et svar til ett så håpløst innlegg, men så er det jo slik at jeg blir skikkelig bekymret for slike meninger som du Hi skriver om..selv om meningene du ytrer viser liten forståelse, og bare viser umodne fordommer. men om du oppdrar barn med slike fordommer, syntes jeg det er grunn til bekymring. |
|
| 1+1 skal bli tre | |
13:37 8.10.2008 |
|---|---|
er selv heterofil, så har vel egentlig ikke noe her og gjøre men skriver livevel;) Jeg mener at et barn ikke har vondt av å vokse opp med to mødre eller to fedre, det viktigste for et barn er å ha folk runt seg som er glad i det og som klarer å ta vare på det! Å si at gutter blir mer feminine når de vokser opp med to mødre blir jo bare for dumt, det finnes jo utrolig mange gutter som vokser opp med KUN 1 mor og ingen far. Men jeg tror at et barn har behov for nære personer av begge kjønn, for å kunne forstå kjønsrollene i samfunnet. Om vi vil det eller ikke, det er kjønsroller i samfunnet, og det vil det alltid være;) Barn finner alltid noe å mobbe for. Det er vi som foreldre som må lære barna våre at dette er feil, ikke foreldrene til barn som blir mobbet som må ta hensyn til mobberene! |
|
| torden | |