For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
3,5år og livredd heis :-( Hvordan bli kvitt fobien?
17:37 13.07.2008
Det er heis opp til treningsSenteret hvor jeg trener, og siden lillesøster sitter i vogn så må vi ta heis. Hun har alltid synes at heis var helt ok helt til følgende hendelse:
Lillesøster satt ikke i vognen, men løp foran oss, trykket på heisknappe og gikk in i heisen. Døren til heisen lukket seg og "vekk" var lillesøster. 3,5åringen min fikk helt panikk, løp bort til heisen og skrek. Jeg var selvfølgelig bare noen skritt bak, trykket på heisknappen og der sto en litt sjokka lillesøster og lurte på hvilket oppstyr dette var.
Etter denne hendelsen er det et mareritt med heis. Hun sier som sant er at hun er redd for at døren skal lukke seg. Skal vi på treningssenteret blir det mast om i en evighet før om at lillesøster MÅ sitte i vognen og at hun selv skal gå trappen, og om atte men!
Verre er det om vi kommer til andre steder med heis, da er det tårer og skriking og "panikk".
Hva skal jeg gjøre? Føler jeg er en rolig person og burde klare og få henne til å fatte at det ikke er farlig, men det synker IKKE inn!
Tips?????
lisemor80
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem