Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

To veldig tette
19:03 12.07.2008
Hei

Skal til å prøve med nr. 2 nå. Datteren min blir 1 år snart, så det er jo relativt tett. Men jeg blir 36 til jul og da er det greit å komme i gang før jeg rett og slett blir for gammel. Men jeg var syk i 4 mndr. med lillejenta og er redd for å bli like syk denne gangen. Bare at nå kan jeg ikke legge meg ned på sofaen når jeg trenger det. Jenta mi krever jo sitt og selv om pappa'n kommer til å trå støttende til, er jeg redd for å gå glipp av mye med henne. Å ikke strekke til rett og slett. Men neste svangerskap kan jo bli helt annerledes...

Noen som har to tette og som kan fortelle litt om hva som er positivt og negativt med det? Og hvordan dere opplevde det å gå gravid med en liten en i huset.

Takk!
Anonym
Sv: To veldig tette
17:14 14.07.2008
Jeg har tre barn, og selv om de ikke er spesielt tette i alder var det mye tøffere å gå gravid med nr to og tre. Som du selv sier, du kan ikke hvile når du trenger det for eksempel. Og jeg hadde hyperemesis i alle tre svagerskap, og jeg syntes ikke det var spesielt stas å kaste opp med et barn som skulle få med seg alle detaljer ved siden av meg. Eller som sto utenfor og hamret på baddøren og hylte Mamma! Mamma! og var nærmere hysterisk.

Men svangerskapet er jo bare 9 måneder. Barna har du hele livet :-). Jeg pleier å si at den ideelle aldersforskjellen mellom søsken er den som passer foreldrene best. Ønsker dere dere to tette, så sett i gang.
Filifjonka
16:24 16.07.2008
her har vi to tette, 15 mnd mellom dem og to tunge svangerskap. Men virkelig verdt det alikevel....

Naa venter vi nr 3, da er eldstemann blitt 3aar og 5 mnd og minsten 2 aar og 2 mnd.

Denne gang har det av en eller grunn gaatt mye lettere.

Men hvis du blir veldig daarlig saa er jo deltid barnehage/ dagmamma en mulighet eller evt trillepike. er ikke alltid saa mye avlastning som skal til foer det hjelper.

Lykke til !
Onemorepls,The queen of Kalifa
16:28 16.07.2008
Med tanke på alderen din ville jeg ikk nølt med å sette i gang med nummer to. Jeg ble gravid selv syv måneder etter fødsel, og hadde mye problemer med bekkenløsning, var veldig trett osv. Men alt går!

Mye arbeid med to tette de første årene. Slitsomt, gjerne mer slitsomt enn tvillinger. Men du får det igjen senere, siden ungene kan underholde hverandre og leke sammen på noenlunde samme nivå. Og av og til er det like greit å bare hoppe i det, og "bli ferdig" med det, misforstå meg rett.

Lykke til!
3småkrapyl:)
18:58 16.07.2008
Har planlagt tre tette vi...og angrer ikke et sekund :))))

Barna er 5,4 og halvannet år gamle.
MorTiltreHerligesmå♥
19:34 16.07.2008
Hehe glemte å si at jeg var dritdårlig i alle tre svangerskapene. Hadde ekstrem svangerskapskvalme med alle tre. Heldigvis tok mannen min ansvar da jeg var dårlig...

...Jeg var dårligst på kveldstid, og da var han hjemme heldigvis.

MEN skulle en bli så dårlig at en ikke makter å ta seg av barnet, kan mannen bli sykemeldt for å ta seg av barnet når det ikke er i barnehagen, dersom det er nødvendig :)
MorTiltreHerligesmå♥
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)