Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Har holdt meg i over 6 mnd. nå med røykinga;)
16:59 11.07.2008
Er kjempestolt! Slutta på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid. Da var det er selvfølge for meg å slutte. Og det har gått så veldig bra i grunnen, ikke en eneste sprekk;) Det som hjalp meg var at jeg ikke var med veninner som røyka den første tida, og fortalte alle at jeg slutta å røyke så ingen skulle gi meg en røyk.. De fleste av veninnene mine røyker. Tok meg lange og varme bad når røyksuget var værst for å slappe av i kroppen. Dette hjalp i hvertfall for meg. Håper dere andre også er røykfrie;)
Så flott. Du har all rett til å være stolt av deg selv. Jeg slutta også da jeg fikk greie på at jeg var gravid. Gutten min er 4 mnd og jeg har ennå ikke begynt. Ikke en eneste sprekk. Føler ikke behov får å røyke og kan være med venner som røyker, men blir faktisk litt kvalm av lukta.
Pengene jeg sparer på å ikke røyke kjøper jeg meg klær og andre ting jeg fortjener!
Lykke til videre. Når du holder babyen din i armene og ser han/henne inn i øynene så er valget lett om å avstå sigaretter!