Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

PCOS

Her er forumet for deg som har påvist PCOS eller lurer på om du har det. Her kan du gi gode råd til andre eller få noen selv også. PCOS er et område det forskes mye på for tiden og hvor det stadig dukker opp ny informasjon.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Jeg vet det er forskjellig fra person til person..men...
 19:15 10.07.2008
Jeg har vært kjempe heldig å fått en nydelig sønn som snart er ett år(på onsdag). Jeg vil gjerne ha en til,men mannen min vil vente. Så da er spørsmålet mitt...:

Reduserer vi sjansene for at vi kan bli gravide jo lenger vi venter? Eller er det helt individuelt?

Tok 1år og 1mnd å bli gravid med gullet,men jeg har jo ikke syklus. Da jeg ikke gikk på pilla var det jo alt fra hver 3.uke til hver 3.mnd...

Jeg er litt redd for at vi "mister" sjansen jo lengre vi venter. Og det er jo ikke sikkert vi blir like lett gravid med nestemann og jeg vil helst ikke ha så super mange år mellom de. Mannen min vil vente 3-4år og jeg er livredd for at det skal ta 3-4år å bli gravid.. Og da er det 7-9år mellom de og det syns jeg er litt for lenge.
Jiterbebis-tøffere enn toget
Sv: Jeg vet det er forskjellig fra person til person..men...
 09:59 11.07.2008
Som du skrev først, det er forskjellig fra person til person :)
Noen PCO(S)-kvinner blir lett gravid igjen etter førstemann, og noen sliter like mye med andremann som med førstemann.
Men, alder har jo også en del å si her.
Som mine leger sier til meg; prøver jeg meg på graviditet før jeg er 25, så skulle jeg ha større odds for å få barn, enn hvis jeg venter til etter fylte 25.
Men, selv om jeg nå bare er 23 år gammel, har jeg prøvd å bli gravid i snart 2 år :)

Lykke til!

toneprøver
 19:03 11.07.2008
Hei Jiterbebis!
Vi prøvde i 16 mnd før veslemora vår satt. Nå er hun 15,5 mnd og jeg er nesten 3 mnd på vei med neste!! :)
Denne gangen gikk jeg 3 mnd på Diane (som jeg leste her ble anbefalt av leger), og så begynte jeg rett over på Metformin når jeg sluttet på Diane. Syklusen min fortsatte da hver måned, men med litt flere dager i den. Mens vi ventet på å komme til gyn for å få pergo, ble vi altså plutselig gravide på egenhånd (med hjelp av Metformin) etter 3 mnd!! Så det er håp! :)
har spire i magen min igjen!!
 17:12 12.07.2008
Tusen takk for svar!! Var nyttig å få vite om alderen,for som deg toneprøver,så er jeg 23.
Håper jeg kan bli gravid igjen,men kan jeg ikke så er jeg uansett evig takknemlig for den sønnen jeg har fått:) Lille solstrålen min<3
Jiterbebis-tøffere enn toget
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------