Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Pseudotvillinger

Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
3.barn konsenkvenser?
10:33 8.07.2008
Vi snakker om å få vårt 3.barn.
I dag går to tette helt fint. Vi føler at vi får gitt de masse kos og er ikke slitne i det hele tatt.
Dvs vi savner jo full natts søvn men ellers går alt greit.
Vi deltar begge i barneomsorgen og er genuint interessert i barn og familieliv.
Så til penget.
Hvor strevsomt er det med det 3 .barnet?
Føler man at man får gitt nok til hvert enkelt barn - eller er det alltid et snev av dårligsamvittighet tilstede?

Hvordan får dere pleiet et sosialt liv?
Vi har endelig kommet ut av dvalen og tatt opp kontakten med flere gamle venner. Hvordan lar dette seg gjøre med tre tette barn?

I dag kan jeg gå på butikken og gjøre små ærend med to barn. Hvordan går dette med tre?

Familien er viktigst - men jeg lurer sånn på hvordan kontakten med omverdenen blir med tre tette små?

Vi har ikke et nettverk som stiller opp rudt oss - har familie men det er "syden besteforeldre" på farten hele året..
Tips og råd mottas med TAKK! :0)
Fugl Phøniks
Sv: 3.barn konsenkvenser?
12:33 8.07.2008
Jeg har ikke 3, kun som deg to tette. Men jeg har ett søskenbarn som har en på 8 år, så to tette på 2 og 4 år. Den eldste var veldig mye syk som baby, og det tok to år før legene fant ut hva som feilte, de var totalt utslitt og bodde på annen kant av landet enn besteforeldre.
Så fikk de en jente når han var 4 år. Hun var snill som ett lam og av helt annen type. Det gjekk så fint at de gjekk for nr 3.
Så spurte jeg henne her nettopp hvordan det var med 3 i forhold til 2 stk. Da sa hun; 1 er 1, 2 er 10 og 3 er en hel skoleklasse. Det idèelle er 2 barn for da får vi tid og pleie andre ting enn barn. Venner, aktiviter, reiser osv. Men hun vil jo selvfølgelig aldri være uten nr 3. Men hun mente at for at de skulle gjør andre ting enn unger, så var 2 stk tingen he he..
En annen venninne har 3 små født på 3 år.. den yngste er 2 nå. Mannen jobba mye med hus og hjem, og det var mye stress med en nyfødt, en på 13 mnd og en på 2 år... Mora fikk ME av alt stresset. Kan jo være utløst av andre ting også.

Men jeg har lyst på nr 3 jeg også, men ikke de første 3 årene. Min mann vil ikke ha flere............ han så skulle ha 4 før vi gifta oss..

Hvor gml er dine to tette? Mine er 21/2 og 8mnd.
tvilling73, 05/07
Sv: 3.barn konsenkvenser?
21:49 13.07.2008
Takk for svar tvilling :-)
Godt å få litt realisme inn i bildet her :-)
Vi har akkurat samme avstand - gutten vår er 2,5 år og jenta vår blir 8 mnd om 3 dager :-)
Ser jeg er 3 år eldre enn dag - det er nok derfor at jeg føler at jeg må ta et valg snart :-)
Eggene er nok i ferd med å bli fro gamle for å si det slik :-)
Du derimot har litt bedre tid..
Mannen min sa her om dagen at vi kanskje skulle vente litt med nr tre..dvs ikke få de så tett. Men jeg er redd for at jeg da vil føle meg for gammel. 40 år og gravid liksom..?

Likevel- det du skrev gav meg som sagt litt mer perspektiv. Takk!
De som har 3 vil nok aldri angre på de barna de har fått - men det er jo en ærlig sak å se hva som ville vært det beste..

Selv har jeg to brødre. En tett og en attpåklatt. Det er den tette som liksom er "broren "min med stor B, mens han minste er jeg glad i - men vi har ikke hatt en oppvekst sammen. Det er ulempen med å vente for lenge. Selvfølgelig kan dette oppleves forskjellig avh av kjønn kjemi ossv.

Er selv vekt 70 ;-)
Fugl Phøniks
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)