Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 2-3 år

Er det noe barna deres sier HELE TIDEN ?
21:35 3.07.2008
Han her sier : Sjå mamma, sjå mamma... HELE TIDEN.. å brum-brum til alt som går på hjul..
trønder25århar1avhver06og08:)
Sv: Er det noe barna deres sier HELE TIDEN ?
22:28 3.07.2008
Det er to ting min gutt har sagt veldig lenge. Det ene er "Hæ?" og det andre er "Mipp-mæ!", som betyr "hjelp meg!" Rimelig lei av at han sier "hæ". Han sier det etter ALT vi sier. Og ikke bare en gang! :-)
Forundringsautomaten
23:21 3.07.2008
ka? ka? ka? hehe.. men nå er det begynt å gi seg heldigvis..hehe
tobarnsmammaen
23:59 3.07.2008
"Ha den" begynner jeg å bli rimelig lei, aner ikke hvordan jeg skal få henne til å si hva hun egentlig mener. Hun har jo et relativt bra ordforråd selv om hun ikke setter sammen så mange ord enda. Antar det er min egen feil, man har jo en tendens til å si "vil du ha den/det" i stede for "vil du ha bamsen/flaska/ballen" etc. Nok en ting å huske på til evt.søsken kommer *sukk*.
Leeloo76
03:56 4.07.2008
"Look mommy" sier han ofte hver eneste dag,
Northernlights
06:02 4.07.2008
Ja han har mye som han sier hele tiden, veldig stort ordforåd....MEN...jeg tror jeg blir gaaaal snart av denne her "mamma?...mamma!...mamma!! ...mamma???...hvor er du..mamma??!!!" Hehehe den er konstant, han skal til enhver tid vite hvor jeg er i leiligheten, skulle tro vi bodde i slott vettu:)
MammaLukas
08:43 4.07.2008
"Ka saaaa du??" "Ka e deeeeeet?" Igjenogigjenogigjen ;p
MintCondition
09:09 4.07.2008
Gutten vår snakker myyyye, og har et enormt ordforråd, men til min store fortvilelse, så er det noen ord som han synes er HYSTERISK morsomme om dagen, og det er: PROMP, BÆSJ, PISS......... =(
Jaja, det går vel over.. Er en "trend" i bhg om dagen =/
Sier disse ordene etter andre ting, sånn som "mammapromp", "pappapiss", "middagbæsj" osv...og så HAHAHAHA...

Ikke særlig flatterende språk, men forferdelig morsomt....synes han!
(blir 3 år i november)
*masy*
09:46 4.07.2008
Jeg holder vel strengt tatt på å bli tullerusk i toppen av "Ååå ja.. koffor DET då...?" hehe :)
Småtrollet €fødeklar€
00:34 8.07.2008
hva er det, hva han sa, hva ligger han i da, hvorfor flira hun da, hvorfor stppa du bilen da mamma, hvor kjørte du da pappa, hva du har i munnen da mamma,
hvem, hva, hvor, hvorfor...................SØRSMÅL ved ALT................................heeeeeeeeeeeeeeeeeeele tiden

*dåååååne*
Anonym
08:46 8.07.2008
Eg må det
eg skal det
pappe/mamma/besto/bestemor sa det
nei nei nei mamma/pappa
kaptein sabeltann
21:05 8.07.2008
"Nei, jeg!!"
Skal gjøre ting selv HELE tiden
Manhattan skyline
21:33 8.07.2008
Tuppa vår gjentar omtrent alltid det hun sier opptil flere ganger,.det som gjentar seg mest er hæ???hehe
eller mamma kjøre bil, eller pappa kjøre bil..
hellikopter sier hun mye..hehe og traktor
Hilde-28*høygravid*
21:53 8.07.2008
Min elsker å telle og å ramse opp de ord han kan. Slik tror han at han fører lange samtaler (med seg selv). Men når det er noe han vil og ikke klarer å uttrykke går det i ma ma ma ma mens han peker.
~nestemann-i-oktober~
12:49 9.07.2008
is))))))
Anonym
15:34 9.07.2008
HÆ, pappa, systa, henne, dikke osv...
Jøss_ja
20:41 9.07.2008
Klare sjøl!!!!!!!!!! som oftest etterfulgt av et noe spakere "hjepe mæ" ( hjelp meg)
WenchePia og Tone Lisetuppa
21:56 9.07.2008
Hun har heldigvis gitt seg nå, men for et par måneder siden orket jeg nesten ikke ta henne med på butikken. Uansett hva hun så, om det var en liter melk eller et puslespill:
"Mamma, sånn har vi hjemme."
Og dersom jeg ikke svarte bekreftende eller avkreftende på det:
"Sant mamma, sånn har vi hjemme? Sant mamma, sånn har vi hjemme? Sant mamma, sånn har vi hjemme?"
Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar*
19:37 10.07.2008
"datt ned".. he he har ei ganske klønete jente som detter en del ned..
Bee*
10:40 11.07.2008
Hun svarer ofte 'okei, da, mamma', hvis jeg ber om noe.....Syns det er søtt, og vet ikke hvor hun har plukket det fra.
Anonym
10:54 11.07.2008
Kasper spør veldig ofte om hva gjør du mamma? uansett hva det er jeg gjør :) Er artig da :P
Wivi og Kasper290106
21:08 11.07.2008
*Hæjjeguuuud"

-Mor er pittelitt flau ju!!
Anonym
10:44 14.07.2008
Her går skravla i ett sett (2,7 år), men noen ting går igjen:
"kan du fortelle?" (dvs. at jeg skal lese høyt fra boka)
"jeg skal bare lese en liten bok først" (typisk når vi har dårlig tid)
"jeg vil ha vann, mamma!" (fra senga etter legging, med stadig stigende og mer insisterende stemme)

minou
13:17 14.07.2008
gutten min sier den, den, den til alt sammen hehe
ikke så lenge siden han begynte å si den heller
pandabjørn
22:45 14.07.2008
"Koffår det da??" som betyr: "hvorfor det da?"... hun spør hele tiden. Får svar på det hun spør om, men fortsetter og skal ha svar på svaret også..hehe. Hun er 2,5 år.
Anonym
10:51 15.07.2008
mi jente på 2 år, seie: faktisk mamma, faktisk... og det første ho seie når vi står opp: Henne skal vi, mamma. og so er ho begynt å seie voy, voy..fatter ikkje koffor :o) Men ho tyyyt i eit strekk:o) synest det er kosli eg.. veit ken ho har det frå :o)
ann.kristin
10:10 16.07.2008
Gutten min er så utrolig mamma-gutt om dagen.... Så det går mye i å få meg med dit han vil leke. "Mamma, dit". Også må jeg sitte helt inntil han og leke... "Mamma sitte der".
Anonym
08:20 20.07.2008
han har vært noe sen men det har komet seg KRAFTIG nå hihi, han sier: fate, traktor, båt (eliasbåten), elilias=elias, toge (thomas toge), hæ, bæstefar, bæsta, mamma mamma mamma, michael (onkelen, nekter å si onkel hehe), gå gå, opp å ned, ygert (yougert), anan(banan) osv, BLIR SPRØØØ! det er så MANGE ord som sies HELE tiden hihi

men trøster meg med at han er begunt å snakke :-D
lucky1
08:21 20.07.2008
glemte å si at han er 2,4 år
lucky1
11:19 20.07.2008
Han er 2,5 og sier:" Hva de fnå??" (hva er det for noe?) + "hva hete han da??" Spør om ALT, hehe, men det er en herlig alder!
snuppi2
11:41 20.07.2008
møkka bikkje- vi har valp i huset, fy fia- valp, (må begynne å moderere språket nå ja) gravemaskin, også hanne sin... skravla går hele tiden her igrunnen. Også er IS et populært ord...
Anonym
21:29 20.07.2008
Hvorfor det? Hvorfor det? Hvorfor det? Hvorfor det? Hvorfor det? Hvorfor det? Hvorfor det? Hvorfor det? :)

Hehehe... 2 år og 3 mnd.. Trodde det kom litt seinere, men nejda, nå er vi igang!!
1 more wonder? <3
00:52 21.07.2008
for litt siden fikk jeg et brannsår og tatt piercing i navelen og da så hun på brannsåret og sa au au flere ganger daglig og se og drar opp singletten og skal se på piercingen :-) så søt atte :-) lol:p
cleopatra82
14:33 23.07.2008
Mi snuppe sier hele tiden: "etterpå"

Om hun blir nektet noe hun vil ha, om noen vil låne lekene hennes, og i helt uforklarlige sammenhenger. etterpå, etterpå, etterpå....

Og så sier hun !hei" til ALLE hun ser. Kjente og ukjente.
Tita-lita
16:25 26.07.2008
Mamma, mamma, mamma MAMMMA!!!!!!!!!!!!! Hele dagen lang! Og når han leker kommer det ofte " röyk i pipa!" Vet ikke hvor han har fått det fra :-)
Gullungen min og meg+en liten!
18:12 26.07.2008
'Dåtteri'... (altså godteri) hele tiden, og veldig mye 'wææææææ' suttring og hyling.......

Tror jeg blir sprø!!! Og sånn her skal de holde på til fra de er 2 år til de blir 3??
€Elise€
14:33 29.07.2008
"Hva gjør du?" Gjenganger, og ofte nytter det ikke å svare heller - hun spør igjen!!
Glada
14:49 4.08.2008
"Den e miiiiiin". Slitsomt:)
Fnisegurine
15:33 4.08.2008
Haha. Morsomt å se hvor like de er. Sønnen min på 2 år og 9 mnd sier:
- "hæ" til alt han ikke skjønner / vil skjønnne
- "se på meg, mammma"
- "hvor der'e bilen min, mamma?" (altså "hvor er bilen min, mamma?")
- "pøkekele" (altså "spøkelse")
- "klare selv" eller "nei, jeg" (og, som en annen skrev, etterfølges ofte av en spakere "hjelpe meg, mamma")
- "jeg MÅ..."
Supermamma...eh...vel..
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)