For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
3 år og 2 måneder, og gammel wv transporter.
21:27 1.07.2008
I mars er min datter 3 år og 2 mnd. Da flytter vi ett lite stykke bort. Slik at det ikke lenger er gangavstand til bhg.
Vi har en "hovedbil" som er temmelig ny, og jenta sitter bakovervent i mitten bak i ett acta graco sete.
Saken er at det er temelig komplisert å feste det her AG setet, det må strammes, og styres med, og jeg får det ikke til. Jo sikkert dersom jeg sliter litt, men det blir for mye styr å skulle gjøre dette ofte.
Så siden vi flytter er jeg er avhengig av bil til all henting og bringing i barnehagen.
Vi er egentlgi avhengig av bilsete i begge bilene.
Og siden den andre bilen vår er en gammel wolksvagen transporter, varebil, altså med kun førersete og ett passasjersete, så må min datter sitte forrovervent , i den bilen, side om side med pappa` n..... Ja vi må jo kjøpe ett sete til da, men huff, det føles såååå uforsvarlig å ha henne så høyt oppe og "nærme" frontruta.........
Men det ER ikke det?
Eller.........
Det er ikke en bil hun blir fraktet mye i, stort sett bare på bygdeveien til og evt fra bhg.
Bør vi kun bruke den nye bilen med bakovervent sete, uansett når hun skal forflyttes, eller er det ok å ha 3 åringen oppi transporteren så lenge hun sitter godt sikret i eb bilstol....om enn den da må bli forrovervent.......
Anonym
Sv: 3 år og 2 måneder, og gammel wv transporter.
22:39 13.07.2008
dyttreer
Anonym
Sv: 3 år og 2 måneder, og gammel wv transporter.
20:05 16.07.2008
har egentlig ikke noe klokt svar til deg, annet enn at jeg ser flere med "jobbe-bil"/varebil som bruker forovervendt sete til de små.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem