Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Over 35 år og prøver å bli gravid

Kontrastrøntgen eggledere...
 23:56 28.06.2008
Hei!

Da jeg gjennomgikk kontrastrøntgen av mine eggledere fortalte min gynekolog at jeg muligens hadde hatt litt trange eggledere, men at kontrasten hadde utvidet disse.

Noen som vet hvor lenge denne effekten varer, altså at egglederne er mer åpen?
Anonym
Sv: Kontrastrøntgen eggledere...
 22:47 29.06.2008
Det kommer vel an på hva som har gjort den trang. Har du f.eks. hatt clamydia?
Anonym
 22:57 29.06.2008
Ja, fikk påvist clamydia ved første GU ved første svangerskap. Dette er nå 19 år siden og har vært gravid 3 ganger etter dette. Ved siste svangerskap for 6 år siden tok det 1 1/2 år for å bli gravid. Det endte dessverre i en spontanabort i uke 13.

Nå har vi vært prøvere i ca ett år, derfor fikk jeg sjekket egglederne og det faktum at min alder (40 år) tilsier at jeg bør vite om det er fortsatt mulighet for å bli befruktet. Det er det sier gynokologen min.

Vet jo ikke sikkert hvorfor egglederne var trange. Spurte ikke etter dette da jeg var til undersøkelse.

Er det noen forskjell på trange eggledere avhengig av type bakterie som har forårsaket dette og er det noen andre kjente årsaker til at eggledere kan bli trange forutenom infeksjoner?
Anonym
 23:05 29.06.2008
Hei,

Da jeg hadde tatt en sånn undersøkelse fikk jeg beskjed om at "effekten" kunne vare i de tre neste syklusene. Selv ble jeg gravid rett etter å ha undersøkt om egglederene var tette, dvs i samme syklus!

Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------