Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Barneskoledebatten

Her kan du lufte tankene dine og kanskje en og annen frustrasjon om det å ha barn på barneskolen eller kanskje å være lærer på barneskolen? Her kan man også høre om hvordan det er på andre skoler, kanskje få tips til å ta med seg videre til skolen der dine barn går. Fyr løs!
Vennlig hilsen jordmor Siri
SFO?
22:52 26.06.2008
Har ei som begynner i 1. til høsten.
Jeg blir hjemmeværende fra høsten av og er så i stuss på om vi skal takke ja eller nei til sfo plass tre dager i uken da hun slutter kl.12.
Jeg er jo hjemme, men så føler jeg på det sosiale med å være sammen med de andre barna. Av de 50 1. klassingene er det ganske mange som har sfo plass men ingen hun kjenner enda.

Noen som har tanker rundt dette?!
Anonym
Sv: SFO?
01:15 27.06.2008
Jeg tenker at hun bør ha noe plass på SFO fordi at hun går glipp av mye sosialt ellers og kanskje kan havne litt utenfor? Jeg vet ikke dette, men tenker meg det. Hvis dere velger å ikke ha SFO er det nok lurt å ha en fritidsaktivitet av sosiale grunner.

Hun kan jo begynne med full plass og så kan dere si opp deler av plassen etterhvert hvis det ikke er nødvendig lenger.
blond
23:56 27.06.2008
Hei
Ville takket ja til plassen. Du må jo ikke bruke den fulltid! Hun går glipp av en del sosialt ved å ikke gå der. Jobber selv på skole, og det er leit med førstklassinger som ikke har venner eller kjenner de sosiale kodene...
Anonym
20:06 22.08.2008
Min gutt startet nå i 1 klasse. Jeg skal også gå hjemme så jeg har ikke bestilt SFO til han. De er 53 stk som startet er i første klasse. Og av de var det 13 stk som ikke hadde SFO. Men vi kunne ombestemme oss når som helst om det så måtte være. Men jeg syntes det er koselig han kommer hjem når skolen er slutt når jeg likvel skal være hjemme. Så kan han slappe av litt da, for så å gå til venner og kjente etterpå..
Kokkelimonke
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)