Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Barn som pendler

Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
Bekymret for barnet mitt.. Hvordan handle? hvordan kan jeg vite om noe ar gale, og hvor gale må det være før noen skjønner det?? (samme som på skravle)
18:07 26.06.2008
Huff, har litt mye på hjertet nå, men trenger å¨få det ut.
Det hjelper nok bare å skrive litt..

Jeg vet liksom ikke hvem jeg kan snakke med eller noe, og det er veldig vannskelig alene synest jeg. Jeg vil prate med en som hører på meg, og ikke dømmer meg. Men hvor finner man en slik person da :(

Jeg har vurdert å gå til barnevernet, men er "redd" for at de skal gjøre noe utav saken, men så henlegge den, slik at ting bare er blitt forverret mellom meg og barnefar, noe jeg er redd kan gå utover sønnen vår igjen!!

Ok, jeg vet ikke hvor mye jeg kan skrive her, men jeg skriver nå litt så dere kanskje vet hvor jeg kan snakke, eller kan dele erfaringer eller noe slik :D

På forhånd, takk!!

Barnet vårt et 2,5 år. Vi har vært skilt i ca 1 år.
I begynnelsen ønsket jeg selvfølgelig barnet for meg selv, men ble enig i 50/50 deling, for barnet trenger faren sin like mye som moren, det er da min mening. Vi har slitt mye dette året, og det er først nå ting har roet seg. Eg har tidligere tenkt på å få barnet mer til meg, men visst at det ville vært egoistisk. Jeg har modnet så masse nå, at jeg føler på kroppen nå at jeg skulle lyttet tidligere.

Jeg er redd for å Stole for mye på at folk kan forandre seg, til at det går utover sønnen min. Hvordan vet man forskjell på mamma-savne barnet sitt følelse, og skikkelig bekymringsfølelse??

Min ex sluttet å slå meg da jeg ble gravid.
Han har tidligere både slått meg, og banket meg.
jeg har aldri anmeldt han pga umodenhet og reddsel.

Han har kun engang (mens vi var sammen) tatt skikkelig i meg. etter at sønnen vår var født. Jeg bestemte meg fra den dagen jeg fant ut jeg ble gravid at om han slo meg, skulle jeg gå på dagen!
(han ble selv slått, oversett, osv som barn)

Dette bekymrer meg masse, jeg vet at han har et sykt temperament, og etter barnet var kommet til verden gikk han alltid når han blir sint, dette kan han ikke med et lite barn.

På hver av familieferiene vi har hatt (2 år) har han drukket hver eneste forbanna bidige dag. Han drakk og avog til en øl på kvelde da vi var sammen (kose pils)

Da han drakk da vi var på ferie i utlandet, kjørte han og med meg og sønnen min et par ganger i fylla. dette visste ikke jeg om før i senere tid. Han innrømmet da at han var godt bedugget.

Han var aldri en fest person som gikk ut å drakk, så det var liksom bare disse gangene han drakk..

Men nå vet jeg ikke hvordan sønnen min har det når han er hos faren?!
Da skal snart reise med Danmarksbåten, noe som jeg synest er fææælt skummelt. Der er det drikking og festing..!!

Jeg vet folk kan forandre seg, og han har kjæreste som har 2 barn selv, men hvorfor skal hun være bedre/ verre?
Han er forresten utrolig umoden, og eg føler han har store problemer med å sette barnet vårt 1.
Han har alltid rett og liker å kunne "bosse" rundt med folk.
Han gjør det med alt fra meg, til moren sin.

Hva kan jeg gjøre??

(et lite innblikk)
det er selvfølgelig mye annet i både sakene og ellers..

Blir veldig takknemlig for svar.

VirreVapp
Sv: Bekymret for barnet mitt.. Hvordan handle? hvordan kan jeg vite om noe ar gale, og hvor gale må det være før noen skjønner det?? (samme som på skravle)
21:18 27.06.2008
Dette høres ikke bra ut, spesielt ikke det at han har vært voldelig mot deg. Det ser ut som ut fra det du beskriver, at det har vært ganske ille og? Voldelige tendenser forsvinner ikke bare av seg selv, det har blitt en del av personligheten og hans måte å reagere på, og han vil trenge hjelp til å forandre på det. Jeg betyr ikke nødvendigvis at han er voldelig mot barnet, absolutt ikke, men han er kanskje voldelig på andre måter, ved at han kaster ting rundt o.l., noe som vil være en veldig skremmende opplevelse for ett barn.

Jeg forstår godt din bekymring, og jeg vil si at du har grunn til og være bekymret også. Jeg har vært i en lignende situasjon selv og følt meg helt maktesløs. Det du kan gjøre er å ta kontakt med et krisesenter, du kan kontakte de for å snakke ut om ting også, forklar de situasjonen. Der er de vant med sånt, og kan gi deg gode råd og forklare deg hvem du kan snakke med og om du kan gå videre med det, om det er noe å gjøre. Du kan også kontakte de anonymt på e-mail.

Du kan også anmelde din eks for vold mot deg selvom det er en stund siden, da har de det ihvertfall inne i systemet om det skulle oppstå noe senere, så stiller du sterkere. Jeg ville også prøvd å få hovedomsorgen for barnet, men vær veldig forsiktig med hvordan du går frem hvis du velger det, sørg for å ha støtte i ryggen og snakk med andre først.

Du kan også kontakte familievernkontoret og snakke med en barnepsykolog alene, fopr å høre hva de mener. Din eks behøver ikke å få vite at du har snakket med de.

Lykke til, så lenge du er ærlig og vet hva du gjør og at du gjør det du tror er det beste for barnet så gjør du bare det som er din plikt og din del av foreldreansvaret.
Anonym
Sv: Bekymret for barnet mitt.. Hvordan handle? hvordan kan jeg vite om noe ar gale, og hvor gale må det være før noen skjønner det?? (samme som på skravle)
14:31 3.11.2008
Hei

Stakkars deg, det må være forferdelig å ikke vite om barnet sitt har det godt hos pappan sin, og her hadde jeg virkelig tvilt på akkurat det. Jeg ville aldri tillatt å sende barnet mitt med danskebåten. Må ikke du godkjenne det hvis barnet skal ut av Norge? Trodde det var regler for sånne ting, jeg.
Kanskje du kan ta dette opp med et familievern-kontor i første omgang, og ikke blande inn barnevernet? Det er helt sikkert noen som kan gi deg bedre og mer profesjonelle råd enn oss her inne.
Det eneste jeg kan si, er at personlig ville jeg ikke latt pappan være alene med barnet før han kunne bevise at han var edru og skikket til å ta seg av det. Bare det at han kjører med barnet i påvirket tilstand, er nok for meg.
Lykke til...
MikroMidas
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)