Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

i helgen lærte min 3,5 år gammle gutt å sykkle:) er det vanlig eller er han tidlig ute? Kan det være uheldig på noe vis å sykkle så ung?
21:13 24.06.2008
noen med erfaringer?
Anonym
Sv: i helgen lærte min 3,5 år gammle gutt å sykkle:) er det vanlig eller er han tidlig ute? Kan det være uheldig på noe vis å sykkle så ung?
21:48 25.06.2008
Det er tidlig, ja! Men pers. tror jeg ikke det utgjør noen fare så lenge du passer på at han kun får sykle der det er absolutt trafikksikkert, siden han er så liten.

Min sønn lærte å sykle få mnd før han fylte 4 (er 12 nå), og han har siden da vært meget tidlig ute motorisk, har alltid hatt god balanse, er smidig og veldig sprek. Så bare legg tilrette for at han får fysisk utfordring, han har sikkert et og annet talent på lur som kan utvikles! Lykke til!
bamsemamsen
Sv: i helgen lærte min 3,5 år gammle gutt å sykkle:) er det vanlig eller er han tidlig ute? Kan det være uheldig på noe vis å sykkle så ung?
23:31 27.06.2008
hei. Min gutt blir fire i september og tok av støttehjulene etter påske.. Alle treåringene i hans barnehage sykler uten støttehjul, så det virker ikke som det er spesielt tidlig, hvis forholdene legges tilrette for det, og det "forventes" av ungene.... De får lov å sykle i bhg, så disse ungene sykler jo eksremt mye...
Anonym
16:39 16.07.2008
Noen som har gode tips til hvordan man best lærer de?? Slitsomt å springe og holde de samtidig med ryggen bøyd.
Skrullemor
19:50 16.07.2008
Til min eldste tok vi av støttehjulene da han var ca 3 år og 1 mnd. Han fikk sykkel da han var 2 år og9 mnd. Tror 3,5 -4 år er ganske normalt. Vi gjorde ikke noe spesiellt for å få han til å sykle uten så tidlig, løftet støttehjulene litt da han behersket sykkelen godt. Da gikk det ikke lang tid før vi kunne ta de av. Han har etter dette ikke hatt noe problem med å sykle, han er snart 8 år.
Minste som er 2år og 8 mnd har akkurat overtatt sykkelen nå, men er kortere enn broren var, og behersker ikke syklingen helt ennå. Hun er derfor ikke så interessert i å sykle så mye ennå heller.
storebror og knerten
20:04 16.07.2008
Hverken gutten vår på 5 1/2 år eller han på 4 kan sykle uten støttehjul. De nekter å øve, for det er jo så lett med støttehjulene.

Vi burde vel kanskje bare tatt av støttehjulene... uff ikke lett det derre altså. Heldige dere som har fått de til uten å stresse med det:)
MorTiltreHerligesmå♥
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)