Her er forumet for deg som har påvist PCOS eller lurer på om du har det. Her kan du gi gode råd til andre eller få noen selv også. PCOS er et område det forskes mye på for tiden og hvor det stadig dukker opp ny informasjon.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva er ditt beste tips for hårfjerning i ansiktet?
10:56 24.06.2008
Bruker du voks, hårfjerningskrem, barbering eller napping.
Og hva mener du gir best og mest langvarig effekt??
Selv så har jeg prøvd napping, krem, voks og barbering.
Nå er jeg over på napping igjen, å det er absolutt det beste.
Voks og krem funker ikke for meg, å med barbering så blir det skjeggstubber før halv dagen har gått, å har du mørke hår sånn som meg så ser du liksom stubbende der uansett.
Synst du det er ekstremt flaut med hår i ansiktet eller synst du ikke det er så nøye? Selv så synst jeg det er megaflaut og hadde dødd på meg om jeg hadde fått en kommentar/spm om jeg har skjegg.
Anonym
Sv: Hva er ditt beste tips for hårfjerning i ansiktet?
13:06 24.06.2008
Jeg napper. Har noen få mørke hår(skinnskjegg på en måte) Før barberte jeg men det funker dårlig som du sier. Nå napper jeg og er veldig fornøyd med resultatet. Før mislikte jeg å gi folk klemmer, var redd de skulle merke at jeg ¨stikker¨ men det gjør jeg ikke lenger. Men jeg har oxo mange lyse tynne hår i hele ansiktet. Dette håret er ikke slik som menn har, men de står på en måte rett ut og blir litt lange, og jeg napper de oxo, men det tar jo en evighet.. Er så redd det skal sees i sollyset og er kjemperedd at feks noen barn skal si du har skjegg. Regner med at voksne ikke sier noe om de ser det, men er jo flaut om noen ser det. Jeg og mannen min var på ferie i syden for litt siden.Der kom vi i snakk med en jente, og ho hadde bart av slike lyse hår.(Ho hadde mye mer enn meg, men likevel) Mannen min kommenterte dette noen dager senere. Han sa det flere dager etter at vi hadde møtt henne, virker som han hadde tenkt lenge på det og vurdert om han skulle si noe eller ikke.Så du den barten til ho jenta eller? Jeg prøvde å bare le det bort og ikke virke støtt av kommentaren, og sa bare, ja herregud det burde ho jo gjort neo med.. Er redd mannen min har sett hårveksten min, men ikke tørr å si noe. Jeg skjuler det så godt jeg kan og bruker ganske mye tid på napping hver dag. Er kjipt, men har vel lært meg å leve med det.Det kunne jo vært verre..
Anonym
18:04 24.06.2008
Jeg napper hårene. Har både "bart,kinnskjegg" og hår på haken.
Har faktisk fått kommentarer fra noen barn og faktisk noen voksne også. Det er så flaut at jeg bare har lyst til å dø.
I tillegg så sårer det så sinnsykt. Kunne tenkt meg å fått det fjernet permanent, men er vel ingen støtte å få for slikt?
Anonym
20:10 24.06.2008
Du kan få støtte, gå til legen din å få sånn henvisning å da får du det dekket. :)
Anonym
19:36 24.06.2008
Om dere barberer eller napper så blir hårene stivere og mørkere.. bedre om dere vokser.. ellers kan dere få fjærnet det med elektrolyse.. da ska det bli borte for godt, for da får de med hårsekkene..
Anonym
14:12 14.07.2008
Napping, epilator og voks går for det samme. Får ikke stivere hår av å nappe i forhold til voks. Ved barbering kjennes hårene stivere ut fordi de kommer ut med en avkuttet kant. Mørkere blir de heller ikke.
Ved å få en henvisning av legen kan du få dekket deler av en elektrolysebehandling. Denne behandlingen tar veldig lang tid, er veldig smertefull (de stikker en liten nål inn i hver hårsekk for å brenne bort hårsekken) og den er ikke garantert at alt håret forsvinner.
Jeg skal, når babyen har kommet og ting har blitt litt stabile fjerne ansiktshår ved hjelp av laser. Det koster meg 1500kr gangen, og jeg må antagelig ta det 3-4 ganger. Laser er heller ikke garantert å fjerne alt, men jeg betaler litt for å slippe smerten ved elektrolyse.
Ved elektrolyse må man forresten også ha flere behandlinger enn den ene.
Anonym
19:07 14.07.2008
Om du har diagnosen pcos så får du dekket elektrolyse. Det gjorde jeg. Men jeg syntes ikke det hadde så mye virkning. Legen forklarte det med at de mørke hårene mine ikke var mørke nok til at de ble skikkelig tatt..
Nå napper jeg heller bare..
BAcer har spire igjen!!!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem