Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Statistikk er for idioter. Å bruke statistikk for å overbevise seg selv om
00:32 24.06.2008
at vaksinasjon er grunn til nedgang av sykdom er hjernedøde argumenter! At tidsskriftet for den "Norske Lægeforening" (høres fint ut) slenger sammen noen innrapporteringer, surrer sammen halvfabrikerte innrapporteringer, klør seg på haka samt konkluderer med at ENDELIG kan vi trykke en positiv artikkel om at Prevenar virker...JIPPI....... Selvfølgelig er det moro å leke med tall og kurver når man skal "bevise" effekt av et eller annet produkt, men at en skare med synsende flokdyrfundamentalister som smykker seg med legetittel i den ene hånden og som fungerer som en offentlig godkjent langer med den andre, virker lite troverdig når fakta og regnskap skal gjøres opp:-) At matematiske nikkedukker skal konkludere med oppleste og vedtatte sannheter fra en luguber vaksineindustri er ganske så hårreisende når man ikke har lagt til grunne de reelle tallene.
Sv: Statistikk er for idioter. Å bruke statistikk for å overbevise seg selv om
03:12 24.06.2008
.....ja det er rørend når vi avbrytes i "hotell cesar" av nasjonalsangen samt statistiske fakta som ruller over skjermen mens "doktor dyrego" gnir vekk en svetteperle fra panna og kan puste lettet ut.....ennå et slag mot mikrobene er vunnet!!!!......og mens nasjonalsangen glir over i "we are the chapion" vaksineres et velfødd norsk barn mens "50 talls-mammaen" smiler colgate-hjertelig i bakgrunnen......og til og med reporteren må tørke vekk en tåre i øyekroken over at ennå et eksemplar "norsk pode" kan vende trygt hjem til snørrete storesøsken, nybakte boller, nylonstrømper og ajax......
15:46 24.06.2008
Dette var en spøk, ikke sant? Det er nesten sånn at jeg kjenner jeg er på tippet til å koke over, men så tenker jeg at dette kan jo ikke være seriøst ment?
Anonym
23:08 24.06.2008
...hehe....tro meg dette er ikke en spøk.....så det er bare å sette igang med å ta av.......kjenner jeg deg rett er du junta-mammaen.....så skriv noe morsomt jeg kan kose meg med....
00:52 25.06.2008
Dette var vel ikke noe spøk:-) Jeg har kvesset kløerne, så bare kom opp med leketallene dine anonyme venn!!! eller mulig sinnemestring burde vært prøvd ut først!! Eller du kan stille kroppen til disposisjon å be guruene på Folkehelseinstituttet om et frivilig forsøk på meningokkvaksine... hører de blir litt roligere med den innabords eller sengeliggende for den saks skyld:-) Dessverre er det dårlig med tallgrunnlag ettersom guruene benekter at disse tallene eksisterer å fraskriver seg etthvert ansvar av skyld!! Perfect crime:-)
10:48 25.06.2008
Greit nok at en del vaksinefolk velger og forsvare bruken av vaksiner ved å vise til ufullstendig statistikk. Det er nå tross alt det eneste "beviset" de har på vaksinenes effekt, og FHI blåser flittig opp sykdomsnedgang i media etter bare 3 års utprøving. Men når deres egen statistikk viser stadig oppgang i sykdomstilfeller etter 10 års utprøving av en vaksinekomponent(som feks kikhoste), bør man kanskje forvente at distributøren og dennes medsammensvorne inntar en litt mer selvkritisk holdning...?
22:07 25.06.2008
Hei igjen,
Anonym her.. Faktisk første gang jeg er inne på dette forumet, og ble bare ekstremt overrasket over hovedinleggers overskrift om at statistikk er for idioter.. og å bruke statistikk er for å overbesvise seg selv om at noe er rett..
Er det noe som virkelig kan overbevise - så er vel det tallenes tale?!!
Jeg vil ikke kaste meg inn i en vaksinedebatt her, men jeg må jo si at statistikk og undersøkelser ikke er for idioter!
Anonym
22:55 25.06.2008
Jo faktisk!!! Hvis du vil prøve å bevise noe for meg med tall og statistikk så kan du begynne med å bekrefte virkningsmekanismen av kikhostevaksinen, vaksine mot poliomyelitt og vaksine mot tuberculose... Så kan jeg sitte her å plukke i stykker statistikk og tallgrunlag du legger frem:-) kosejobb kalles det
22:58 25.06.2008
ja sant det....tall er vel ikke et manipulerbart matriale???.....du er åpenbart ikke helt inne på hvordan tall og statistikk kan brukes....og skjønner dette neppe i stor nok skal til at det er noen mening i å gi deg noen forklareinger heller......det er pga sånne som deg at noen kan sitte å presentere hva pokker de vil......
10:20 26.06.2008
"Er det noe som virkelig kan overbevise - så er vel det tallenes tale?!!"
I så tilfelle beviser tallene deres at flere av vaksinene ikke virker, ettersom de viser oppgang i antall smittede etter innførsel, isteden for nedgang!
Hvorfor er det da så vanskelig å innrømme enkelte vaksiners åpenbare ineffektivitet?!