Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Tre tette - forsvarlig?
19:35 23.06.2008
I utgangspunktet tenkte vi at to var perfeskt for oss. Men den siste uken har vi begge begynt å tenke på at vi er så glad i barn og har så masse å gi, at tre barn ville passe godt.
Nå hører det med til historien at vi er modne foreldre ( 37 + 41 år).
Hat to barn med 1 år og ti mnd mellom. Minstemann er 7 mnd nå.
Føler at jeg må slå til mens eggene er "ferske" og mottakelige, at det er nå eller aldri.
men dere der ute med erfaring hvordan er det å ha tre tette små??
Blir livet totalt annerledes fra 2 til tre barn?
Minstamann er utrolig harmonisk, sover om natten og smiler om dagen. Eldste var totalt motsatt. Kolikk og lite søvn hele det første året..
Takker for SVAR! :-))
Det går helt greit, men det krever virkelig at begge foreldrene har tid og overskudd til ungene. Jeg synes det kan være vanskelig å fordele oppmerksomheta rett, for minste krever mye mamma. For oss var det første året med tre veldig slitsomt, men det var også fordi svært mange rundt oss ikke kunne fatte hva som var så slitsomt med tre barn i alderen 0-3, og dermed forventet at vi skulle holde samme tempo som før. Det ble gradvis lettere, og nå har alle enorm glede av hverandre.
Anonym
Sv: Tre tette - forsvarlig?
19:23 27.06.2008
Har selv fått tre barn på tre år :o) Merker nå at det er en smule kaotisk og hektisk til tider, men ikke værre enn at vi stor koser oss hele gjengen. Minste er nå 20 mnd og gjør mer ut av seg nå, men det er ikke store forskjellen på to stk til tre stk. Det du merker er jo selvf litt mer "bråk" og rot kanskje =) Jeg vil anbefale deg det, har aldri angret og går med planer om og prøve på fjerdemann til neste vår.
Anonym
Sv: Tre tette - forsvarlig?
10:05 29.06.2008
Takk for flotte svar :-)
Bryr meg ikke om rot og bråk...er liksom ikke den minimalistiske-ordens typen. Lever heller i et levende krativt kaos - om jeg skal velge.
Godt å få tilbakemeldinger.
Det er så mange som mener at to er nok - å ønske seg flere er uforsvarlig i dagens samfunn. Skjønt jeg mener at barn er selve meningen med livet. Koser meg sånn med dem. Så takk for inspirasjon - nå skal vi bare gifte oss først før vi setter i gang - igjen :-)