Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Over 35 år og prøver å bli gravid

Så stille her! Hvordan går det med dere?? Skravletråd
 21:00 22.06.2008
Er alle inne i sine lune hjem og prøver og prøver, eller..? ;-p

.Her er alt vel, vi har sommergjester og (litt) late feriedager. Jeg prøver å ikke stresse med prøvinga, men er så spent på om vi lykkes denne mnd. (er i vår 2. ordentlige prøveperiode etter ma i april).

Hvordan går det med dere andre? Ferie eller jobb? Symptomer?

Klem,

Petramora tries again <-@
Sv: Så stille her! Hvordan går det med dere?? Skravletråd
 22:09 22.06.2008
ja, det er litt stille her ja.. Jeg for min del har vært opptatt med familiære ting de siste månedene, men nå tror jeg at ting begynner å bli litt bedre på den fronten, slik at jeg kan begynne å tenke på meg selv igjen. De siste pp gått i vasken pga at det har vært andre ting som har vært i fokus :-(

Nå tenker jeg å senke skuldrene litt og vente på IVF til høsten. Skal ta blodprøver så snart TR dukker opp, men det blir en stund til, da hun nettopp har vært på besøk :-( Etter det er det bare å vente på å starte opp! Tenker å IKKE stresse denne pp jeg er i nå, bare ta ting som de kommer. Det er 3 uker til ferien og det skal bli deilig!! Skal være på landet og nyte herlige, late dager her oppe i nord. Vi var i Florida tidligere her i vår, så det blir deilig å være "hjemme" i tre uker; fiske og gå i fjellet og kose meg med den herlige samboeren min.. herlig!!!

Klem
Turva
 10:51 23.06.2008
Godt initiativ! Det er veldig stille her, og det rare er at jo stillere det er, jo høyere terskel får man for å skrive. Jeg holder det gående, venter tanta en av dagene, men håper selvsagt på det motsatte. Tar en test om noen dager hvis ikke tanta kommer. Litt symptomer har jeg hatt, men ikke flere enn at det kan være hva som helst. Så går jeg til akupunktur nå, og temper hver morgen. Har aldri gjort det før, men det er igrunnen nyttig etter som jeg har hatt den god del syklusrot de siste månedene. Og det har blitt bedre. Akupunktøren er i hvert fall optimistisk på mine vegne, og da prøver jeg å være det også...Skal til henne i dag.

Skal ha ferie om tre ukers tid. Denne uka skal jeg bort på jobb noen dager. Og det er alltid litt delt, det der, det er deilig å være borte, bo på hotell og tenke bare på seg selv og jobben. Men så lengter jeg sånn hjem, og særlig etter jenta mi! Jeg kunne ikke hatt en jobb der jeg måtte vært MYE borte, i hvert fall - dette er tross alt bare noen ganger i året.

Vi holder koken, jenter!

Tobarnsmamma neste år?
 14:43 23.06.2008
Hei, "Turva" og "Tobarnsmamma neste år?"! Så hyggelig å høre fra dere!!! :-)

Ja, vi holder koken! Flere?

Klem :-)

15:18 23.06.2008
Tilbake etter lang tids fravær.... 2 stk barn under 2 år tar knekken på alt som heter fritidsproblemer :D
Madammen og ungene er i USA på ferie hos svigermor mens far i huset leker tømrer og fikser opp bygningsmassen :)
Gorgonvaktmester
 19:58 24.06.2008
Er for tiden litt "nedstemt" m. dette graviditetsprosjektet. Er nå beg. på pp 38 og kjenner meg sliten og deppa. Skal på ferie til Tyrkia i morgen m de tre barna våre. Han skal være hjemme og passe hunder og katter. Mister nok en el grunnet dette. Jeg gir ikke opp og venter fortsatt på pos. test, som nok kommer senere i sommer....Det blir uansett kos å feriere litt og kose oss, det skal vi. Bade og sole oss dagen lang.
Agne
 22:05 24.06.2008
Hei på dere :O)
Jeg henger nok litt i kulissene jeg også,
selv om jeg ikke har vært så aktiv her i den senere tid.
Er i forsøk ved klinikk Hausken nå,og ruger for tiden på
2 søte små.Er på rugedag 10 i dag,og spenningen stiger.
Til helgen vil jeg vite om dette går vår vei,eller om det blir en
ny snartur ned i kjelleren.
Til så lenge er jeg faktisk gravid til det motsatte er bevist !
Lykke til med prøvingen i sommer jenter,de sier jo at solen
har god inflytelse på fertiliteten...Men hvor blir det av sola ?

Klemmer fra
&#4326; &#9794; Vilsågjerne&#9792; &#9829;
 10:39 25.06.2008
Regn og atter regn her jeg bor... kaldt er det også! Vi har vært aktive i våre forsøk på å bli gravid denne mnd. ( - da holder vi varmen også, hihi), men jeg har ingen symptomer på at vi har lykkes. Litt tidlig, kanskje (har ikm 2. juli), men jeg er ikke verdens mest tålmodige... ;-) Etter en lang og hektisk periode både jobbbmessig og privat, er det nå godt med litt fri! Om ikke lenge skal vi til sydligere strøk, det gleder jeg meg til! Håper på sol og varme, slik at de frosne kroppene våre får tint!

"Tobarnsmamma neste år": Fått besøk av "tanta"? Jeg kryssser fingre og alt jeg har for at hun skal holde seg borte fra deg!!!

"Vilsågjerne": Så spennende med ruginga! Håper det går din vei denne gangen!!!

Lykke til, absolutt alle sammen! Klem,
 11:27 27.06.2008
Hallo igjen.Tanta fant det for godt å komme i dag. 16 dager siden eggløsning, så jeg hadde akkurat begynt å håpe skikkelig på at det var klaff nå. Men det var det ikke. Skuffa, ja. MIsmodig.

Men syklusene mine har i hvert fall stabilisert seg ved hjelp av akupunkturen, og det er jo bra, Men det hjelper jo ikke all verden hvis det ikke blir resultater av det. Tung til sinns, men det er jo ikke mange dagene til det er nye sjanser, da.

Skulle ønske jeg kunne klare å lå være å tenke så mye på dette. Er det noen her som klarer det?

Tobarnsmamma neste år?
 13:38 27.06.2008
Så synd at den tanta ikke kunne holde seg unna da, Tobarnsmamma neste år? Skjønner godt at du er skuffet i dag ja..

Men som du sier selv så er det jo positivt at syklusen har stabilisert seg og at akupunkturen har hjulpet i så måte.

Jeg for min del lengter bare til ferien - er fryktlig sliten, som nevnt tidligere har vi opplevd en krisesituasjon i familien som har tatt masse krefter de siste månedene. Derfor har dette med babylaging kommet litt i bakgrunnen, men tenker jo forsatt mye på det.

Mine sykluser er blitt så lange etter jeg sluttet med pergo, de siste har vært på akkurat 37 dager og det er leeeeenge. Men venter nå bare på at jeg skal starte med IVF til høsten. Jeg vil bruke sommeren til å samle krefter slik at jeg er klar, ikke minst mentalt.

God helg til dere alle!
Turva
 14:46 28.06.2008
Hei!

Lørdag, og tid for ikm nærmer seg (tirsdag)...er så spent! Jeg har ingen symptomer på at vi har lykkes denne måneden, men "trøster" meg med at sist prøveperiode hadde jeg alle symptomene som tenkes kan - og det endte bare med tr 2 dager før antatt! Kanskje ingen symptomer er et godt tegn...? ;-)

Hvordan går det med dere, da, damer? Har sett på ikm-tråden vår at det er mange som i løpet av de nærmeste dagene kan få rede på om spira sitter eller ei. Trampe, Gammel (p)røver, Dotten, mamma-brum, G.I.H og Bella; dere har ikm snart! Hvordan går det? Kan dere glede oss andre med positive nyheter og spre litt pågangsmot...?
 14:50 2.07.2008
Noe nytt fra noen? Hva med deg, Petramora?
Tobarnsmamma neste år?
 23:07 3.07.2008
Hei alle!

Sommer og sol og hus og hage - og en 7 mnd gammel snuppe - gjør at jeg er mer passiv enn aktiv her inne - noe jeg skal prøve å gjøre noe med.

Alt er bra og IKM nærmer seg med stormskritt, søndag sånn cirka. Men jeg har ikke så store forhåpninger denne måneden, vet ikke riktig hvorfor - fikk inn et par DNA-smoothies rundt EL - men sitter her å nyter et glass rødvin uten bekymring.. Vi får nå se.

Ha en fin helg jenter!
Bella¨^
 13:05 6.07.2008
Hei
Jeg melder meg inn her. Det er litt tidlig for meg å prøve enda - gikk gjennom en sen abort (uke 16) på mandag. Men det eneste som holder meg oppe er tanken på at vi kan prøve igjen. Derfor føles dette som et skritt i riktig retning.
For å fortelle litt om meg selv - uten å skremme noen, håper jeg: Har i løpet av det siste året hatt to MA (uke 8 og 10) og nå denne senaborten. Jeg har ingen barn og er 37. Det har vært et ekstremt tøft år og denne siste uka verst av alt. De sier at det som skjedde nå sist ikke kan henge sammen med de to andre abortene. Senaborten skyltes fysiske feil ved fosteret, mens de to MAene vet jeg ikke. Fikk Crinone og blodfortynnenede denne gangen, så tenker at vi kanskje egentlig har klart det, og bare hatt skikkelig uflaks.. Håper det i alle fall.
Det har gått veldig greit for oss å bli gravid etter abortene. Håper det går greit nå også. Vi kan vel begynne å prøve igjen etter neste menstruasjon. Om tre-fire uker hvis alt går bra og kroppen kommer tilbake til normalen igjen.
Så hvis det er OK for dere så vil jeg gjerne henge med dere her inne til jeg kan begynne å prøve og mens jeg prøver?
aube
 10:04 7.07.2008
Hei,

Føler virkelig med deg, har gjennomgått senabort selv (uke 21).
Det er kjempetøft, men det er utrolig bra at du er innstilt på å prøve igjen med én gang!
Håper det går fint neste gang, det gjorde det for meg:-)
Anonym
 18:52 15.07.2008
Hei igjen!

Henger meg på "anonym": Trist å høre om ma og sa, håper det går strålende flott neste gang! Stå på!

Jeg har vært på ferie i et par uker, og har ikke hatt nettilgang. Dessverre hadde jeg rett i mine antakelser om at det ikke ble klaff denne mnd., for tr dukka opp - og dessverre for meg 3 dager på overtid! I løpet av de tre dagene jeg venta ble det sådd et lite håp om at vi likevel hadde lykkes, og skuffelsen var derfor stor da jeg/vi skjønte at det ikke var tilfellet... :-( Jaja, etter å ha tørket tårer og syntes synd i meg selv i en dags tid, var det bare å rette blikket framover på nytt: Neste måned går det bra! (- Tror jeg...)

Hva med dere andre???

Klem :-)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------