Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
hjelp! hvordan får barne å sove i sitt seng???
 06:49 22.06.2008
hei
jeg sliter med å får jenta mi på nesten fire å sove i sitt seng. jeg vet at vi skulle strengt med un og bestå på at hun bli i senga sitt men jeg klare ikke det.det gjøre meg vondt når hun gråter så veldig. vi har gjørt feilen fra begynnelsen av med at hun får lov og sove med oss. har flere ganger prøvd å legge hun i sitt seng men klare ikke å holde ut lenge.nå har vi fått en til og han sove på samme rom siden vi trodde at det hjelper at hun ikke er alene siden hun sagte det flere ganger. men det hjelper heller ikke. så hjelp.....hva kan jeg gjøre???
Alexander290508
Sv: hjelp! hvordan får barne å sove i sitt seng???
 11:13 22.06.2008
heisann,
jeg har tre små og med den eldste var det en periode rundt 3/4 år at hun VILLE ligge med oss, kom inn i senga vår når vi la oss og skulle bli der... hun har hele tiden vært vant til å ligge alene.. Løsningen for oss var at hun fikk en reiseseng stående ved siden av vår seng, hvor hun lå når hun trengte å ligge i nærheten av oss.. litt fornærma i starten, men så likte hun det godt og behovet gikk over av seg selv etter en periode. Nå sover hun godt i egen seng. spesielt når man har flere og mindre barn er det viktig å få sove godt både for foreldre og barn. Tror men tjener litt på å være litt bestemt ang dette med legging og hvor de skal ligge. Barn tåler å få beskjed, bare de er trygge :) lykke til!
mamma til 3!!!! 12.09.6
Sv: hjelp! hvordan får barne å sove i sitt seng???
 15:57 24.06.2008
Her lagde vi en ordning med at i stedet for at jeg (sur og sint) måtte bære en hylende toåring i seng gang etter gang, vel vitende om at jeg kom til å høre lyden av fotsåler som slo i gulvet før jeg hadde kommet meg ut av døra igjen, så skulle poden ligge og vente på at mamma skulle komme og kose litt.
Den første gangen sa jeg "vent, mamma kommer snart", gikk ut, gikk inn med en gang, og roste masse, ga ham en stor klem, og gjentok. Veldig kort ventetid den første kvelden, men litt lenger for hver gang. Det ble en lek. Han smilte og syns det var morsomt. Den første kvelden var jeg inne 30 ganger. Den andre kvelden bare tre! Nå er jeg som regel innom en gang eller to, men mange kvelder ikke i det hele tatt.

Etter dette er det sjelden vi har problemer, jeg sier bare at vil han ha kos, må han gå og legge seg, så kommer jeg snart. Og han skjønner som regel at det er det lureste. Han måtte ha vokseseng ved 18mnds alder, da kom han seg ut av sprinkelsenga.

begge mine (nå 3,5 og 1,5) kommer opp i senga mi i løpet av natta. det er i grunnen greit for meg, de er rolige og sover til det er morgen. og så varer ikke dette, de blir så fort store, så den kosen med å sove sammen tar jeg gjerne. nå skal det sies at jeg er alenemor, så ungene forstyrrer ingen nattlige aktiviteter hos meg :-)
Pysa
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------