Nesten 10 % av alle mellom 4 og 15 år tisser i sengen på ett eller annet tidspunkt. Og for noen er dette ett stort problem. Her kan dere dele deres erfaringer med andre og hente tips og råd.
Når er det forventet at de skal være tørre om natten?
10:06 20.06.2008
Sønnen min fyller 4 i august og bruker bleier på natten. Noen ganger er de tørre men for det meste er de våte. Jeg føler ikke noe behov for å stresse med dette ennå, men lurer på når det er forventet at han skal være tørr? Må det læres eller går det over av seg selv? Han er forøvrig tørr på dagtid.
Mvh
Sv: Når er det forventet at de skal være tørre om natten?
09:35 17.07.2008
Umulig å svar på når han kan forventes å være tørr, rett og slett fordi det ikke finnes noen fasit på dette. Noen blir tørre om natten omtrent samtidig som de slutter med dagbleien, mens andre igjen må ha nattbleie i flere år etter at det er blitt tørre på dagtid. Det er vanskelig å trene frem tørrhet på natten er jeg redd, her handler det mest om modning så det er bare å ta tiden til hjelp. Han er så liten at dette ikke er noe så stresse med som du sier, så bare fortsett med bleier til han blir tørr dere.