For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
når legger deres treåringer seg, jeg sliter litt med å få lagt vesla...
20:44 19.06.2008
er redd det er fordi hun er overtrøtt når hun legger seg. men hun legger seg jo sju. sovner ikke før ni ti, da har hun tissa, bæsja, drukket vann, "skal bare fortelle noe...", "får ikke sove", grått, hylt, lekt, tissa, tissa osv osv osv en evighet før hun sovner. dagene blir jo da litt slitsomme, så hun er mye sur og sliten. hva bør jeg gjøre nå da? legge henne på dagtid? jeg vet hun kommer til å sovne hvis jeg legger henne, men trodde egentlig hun ikke trengte mere søvn på dagen nå. er vel tre mnd siden hun slutta å sove på dagen. takker for alle råd;)
Anonym
Sv: når legger deres treåringer seg, jeg sliter litt med å få lagt vesla...
22:29 19.06.2008
Har også slitt med det samme.Sønnen min er 3 1/2.Med han løste det seg, når vi sluttet å sove om dagen i bhg.Ellers tror jeg det beste er og være konsekvent,fortsette med og legge henne syv.Og overhøre alt mas.Følg henne tilbake til sengen hvs hun står opp,men ikke gi henne noe.Hverken kos eller service.Da kan det henne hun går lei etter vært.Da tror jeg du får belønning for strevet til slutt.Lykke til
3troll
13:01 20.06.2008
3-åringen her også legger seg 19-19.30. Legger hun seg senere blir hun vanskeligere å legge. Merker det tydelig om det da er besteforeldre som legger henne. Hun tøyer grenser og vrir dem rundt lillefingeren. Vi kjører faste rutiner og er konsekvente ved legging; uansett om det er til fast leggetid eller om det har blitt seinkveld.
Vi har hatt litt problem med at hun våker om natta og vil sove i senga vår. Dette har vi hatt en liten "kur" på nå. Det vi gjorde var at vi fortalte på kvelden før hun la seg hvordan vi kom til å gjøre det om natta. Hun fikk ikke komme over i senga vår, men bare synging på sengekanten. Tror vi var inn til henne to-tre ganger før hun sovna skikkelig igjen. Neste natt sang vi bare første gangen vi var inn til henne. Nå etter fire dager over hun over natta igjen, og hun er i mye bedre form på dagtid.
Tror på å forandre rutiner gradvis ved å vare konsekvent og avtale på forhånd.
2 søte jenter
08:27 11.07.2008
Her er han kubbetrøtt kl. 19. Sover ikke på dagen.
kaffikanna
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem