Vi skal også til Mallorca i juli, men har aldri vært der tidligere. Tror det blir temmelig varmt, men ville nok tatt med en genser eller to jeg da, særlig til minsten, til beskyttelse både for sol og vind!
Når det gjelder vogn, så ville jeg definitivt tatt med en som babyen sover godt i, om det er tralle (hvor ryggen kan legges ned) eller dypvogn. Babyen skal jo sove på dagtid, i tillegg til at h*n kan legge seg hvis dere skal ut å spise på kvelden. Vi var i syden 2 ganger før snuppa fyllte 1år, og hadde Simo kombi begge gangene, stor og tung, javel, men ho sov som en drøm, til og med på Hardrock cafe;) God og stor kalesje er det også, skjermer både for sol og støy.
På flyturen ville jeg prøvd å få plass ved en sånn krybbe, så kan h*n sove. Snuppa vår sov 3 av 5 timer på vår første tur. Ta med alt av mat, det du får på flyet er stort sett for større babyer. Ikke noe problem så lenge du viser frem, vi hadde MME på flaska og fikk kokt vann, kjøpte flaskevann på flyplassen, pluss grøtpulver (engangspk). Ett par leker kanskje, og teppe. Til 4 åringen tar du med litt flere leker, gjerne noe som tar litt tid, som tegnebøker, spill o.l.
På mallorca tror jeg de har det meste vi får her hjemme, bleier er stort sett ikke no problem, men ta med nok grøt hvis du gir det-kan være vanskelig å få tak i noe som ikke smaker vanilje eller sjokolade! Vi hadde også problemer med å få tak i middagsglass, men dette var i kroatia da. |