Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

Alcudia, Mallorca
11:37 19.06.2008
Dit skal vi i slutten på juli. Noen som kan hjelpe meg med pakkingen. En baby på fem mnd, og et barn på fire.
Trenger jeg ha med gensrer til de, eller holder det med korte armer??
Dyp vogn eller tralle til minsten??
Andre reisetips til disse aldrene hadde vert topp? Både til flyturen og der nede. Første gang vi reise til syden med barn.
Anonym
Sv: Alcudia, Mallorca
13:46 19.06.2008
Vi skal også til Mallorca i juli, men har aldri vært der tidligere. Tror det blir temmelig varmt, men ville nok tatt med en genser eller to jeg da, særlig til minsten, til beskyttelse både for sol og vind!
Når det gjelder vogn, så ville jeg definitivt tatt med en som babyen sover godt i, om det er tralle (hvor ryggen kan legges ned) eller dypvogn. Babyen skal jo sove på dagtid, i tillegg til at h*n kan legge seg hvis dere skal ut å spise på kvelden. Vi var i syden 2 ganger før snuppa fyllte 1år, og hadde Simo kombi begge gangene, stor og tung, javel, men ho sov som en drøm, til og med på Hardrock cafe;) God og stor kalesje er det også, skjermer både for sol og støy.
På flyturen ville jeg prøvd å få plass ved en sånn krybbe, så kan h*n sove. Snuppa vår sov 3 av 5 timer på vår første tur. Ta med alt av mat, det du får på flyet er stort sett for større babyer. Ikke noe problem så lenge du viser frem, vi hadde MME på flaska og fikk kokt vann, kjøpte flaskevann på flyplassen, pluss grøtpulver (engangspk). Ett par leker kanskje, og teppe. Til 4 åringen tar du med litt flere leker, gjerne noe som tar litt tid, som tegnebøker, spill o.l.
På mallorca tror jeg de har det meste vi får her hjemme, bleier er stort sett ikke no problem, men ta med nok grøt hvis du gir det-kan være vanskelig å få tak i noe som ikke smaker vanilje eller sjokolade! Vi hadde også problemer med å få tak i middagsglass, men dette var i kroatia da.
Anonym
13:50 19.06.2008
Ville tatt med Babybjørn eller bæresjal hvis du har, greit både på flyplassen og der nede.
Vi hadde også UV-drakt til vår på 4 mnd, men var ytterst lite i sola da.
Solkrem til barn, eucerin faktor 40 på sprayflaske er fin å smøre ut.
God tur!
Anonym
00:00 20.06.2008
Du seier det er lurt å få plass ved"en sånn krybbe" ombord på flyet. Kva meinar du med det? Kva er det?????
2. gangs
13:07 20.06.2008
Jeg vet at i alle fall flere charterfly har sånne "senger" som kan henges på veggen helt foran i flyet, så de har nok bare to av de, så de plassene må bestilles i forkant, og ofte betales ekstra for.Tror det er for babyer opptil 10kg. Litt bedre benplass er det også hvis jeg husker riktig. Men koster vel 200 kr per sete tror jeg, så det er jo noe en må vurdere. Men blir vel raskt tatt!
Vi hadde med en liten vannkoker også da snuppa var 4 mnd, kjøpte flaskevann og kokte da. Finnes kanskje sånn på rommet også, men de er stort sett veldig godt brukt og litt ekle syns jeg..Blir jo litt overbeskyttende når de er så små, men vi har vært i land hvor man må være ekstra forsiktig med hygienen da..
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)