For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
solkrem på barnehagebarn når det er mest overskyet om morgenen?
12:18 18.06.2008
smører dere barna med solkrem før barnehagen om morgenen når det er overskyet om morgenen? Eller stoler dere på at de i barnehagen smører om sola evt. kommer fram?
Jeg ønsker ikke at jenta mi skal gå rundt med solkrem mer enn nødvendig, men føler ikke helt at jeg kan stole på at de i barnehagen husker. Så dette er jeg usikker på hvordan jeg best skal løse.
hvordan er det hos dere?
Anonym
Sv: solkrem på barnehagebarn når det er mest overskyet om morgenen?
19:56 19.07.2008
Hei Anonym!
Jeg må si at jeg synes at "problemstillinga" di er svært rar... Hvorfor ønsker du ikke at jenta di skal gå rundt med solkrem "mer enn nødvendig"? Solkrem har aldri vært farlig, i alle fall dersom du bruker et godt merke med gode ingredienser - og dersom du er redd for at barnehagepersonnellet ikke husker å smøre dem - så må det jo være mye bedre å smøre en gang for mye - enn en gang for lite? Husk det kan være stor stråling selv om det er overskyet.
Lykke til
mor_til_Kristoffer
11:14 25.07.2008
Jeg signerer denne!
Jeg smører nesten hver morgen jeg på sommerstid, sparer ikke på solkremen. Dersom jeg ikke har smurt da været tilsier at det blir regn eller noe så gir jeg beskjed slik at de kan smøre om været skifter.
Nå vet jenta mi om hun har blitt smurt eller ikke og svarer rett om de spør henne, om de smører alltid ekstra lag etter lunsj om det er sterk sol, for solkrem varer ikke en hel dag med sand og svette på..
Det ER stor stråling selv om det er overskyet, og de kan fint bli skadet og brent da også. Smør i vei og ikke spar på solkremen, den er ikke skadelig for huden og jo mer jo bedre!
* Hannah *
21:44 19.07.2008
Her er det mann som står tidlig opp med barn og leverer dem før jobb. Det vil si de blir levert ca hall syv. Så her blir de ikke smørt før de blir levert. Vi har betalt inn 30kr pr barn, og det dekker solkrem, og de sier at de blir smørt. Har iallefall aldri vært solbrent..
Hadde jeg vært deg så hadde jeg snakket med b.hagen om hvordan de gjør det der. Om de smører uansett skyer eller lettskyet, eller bare når det er sol?? Er jo store forskjeller fra b.hage til b.hage..
Kokkelimonke
21:30 28.07.2008
På varme solrike dager hvor det er sol før han drar i barnehagen så smører vi fordi vi vet at da går de gjerne ut tidlig. Men iallefall i min barnehage (jobber i en selv) så smører vi en halv times tid før vi går ut, mens vi steller, og tror de fleste barnehager har det som praksis. Hvis ikke går det an å snakke med de i barnehagen og kreve det, har de ikke solkrem i barnehagen så skriv navn på en tube og sett på plassen til barnet ditt.
Solkrem holder ikke så lenge så det må smøres flere ganger!
Nættemor-tobarnsmamma!
23:49 29.07.2008
Jeg har aldri smørt barna før jeg leverer dem i bhg. Men jeg har sendt solkrem med dem begge, som ligger i bhg.
De smører alltid barna før de går ut (eller i løpet av dagen) hvis det er nødvendig.
Jeg har gitt beskjed om at de må være ekstra påpasselige med lillebror for han har atopisk eksem, og de smører han i ansiktet på dager som jeg nok ikke hadde smørt han,så har lagt all min tillit i det flinke bhg personalet som jobber i "vår" bhg =)
moota m storesøster&lillebror
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem