Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Sengevæting

Nesten 10 % av alle mellom 4 og 15 år tisser i sengen på ett eller annet tidspunkt. Og for noen er dette ett stort problem. Her kan dere dele deres erfaringer med andre og hente tips og råd.
Hvordan få slutt på sengevætingen?
11:26 18.06.2008
Jeg har en datter på 5 år som tisser i sengen nesten hver natt. Jeg pleier å ta henne på do i 10 tiden, men ofte tisser hun likevel. Hun sover veldig tungt og våkner som regel ikke av at hun har tisset på seg. Hun sluttet med nattbleier da hun var 4, og jeg trodde dette skulle gi seg etterhvert, men det gjør det ikke. Hva kan jeg gjøre for å få slutt på dette? Det er sjelden hun får drikke om kvelden, så det er ikke det som er problemet.
-galadriel-
Sv: Hvordan få slutt på sengevætingen?
09:40 17.07.2008
For det første så er di datter enda for liten til å kalles sengevæter, det kalles man først etter å ha fyldt 6 år. Det er helt normalt i hennes alder at de ikke er tørre å tisser på seg om natten.

Barn skal ikke tas opp om natten for da lærer man kroppen til at den skal tømme seg.

Dere bør bare erkjenne at dere sluttet for tidlig med nattbleien og starte med dette igjen. Ta tiden til hjelp!
Mayken
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)