Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Over 35 år og prøver å bli gravid

Det er ikke så enkelt som man trodde!
 11:41 17.06.2008
Her sitter man som 3 barns mor og skal prøve å bli gravid, igjen. Det er 15 år siden sist og den gang ble man gravid bare man tok av seg trusa. Må vel innrømme at vi har ikke prøvd så lenge, bare 5 mnd. Og når man leser innlegg fra de som har forsøkt gang på gang skal jeg ikke klage, jeg har tre nydelige barn fra et tidligere forhold og skal være takknemmelig for de man har fått.

Det som er verst er skuffelsen til min samboer hver eneste gang mensen kommer….eller er det bare jeg som føler det slik. Vi har bestemt oss for å ikke ha store forventninger, men siden han ikke har barn fra før kan jeg forstå at de er der. Det er mange tanker rundt det å bli mor igjen når man nærmer seg 40,men jeg må vel si at jeg ikke føler meg gammel, langt der i fra. Men som sagt tankene er der, hvor lang tid tar det, får vi et friskt barn osv. Slikt tok man så lett når man var yngre og gravid, det var mye enklere før.

millan1971
Sv: Det er ikke så enkelt som man trodde!
 19:57 17.06.2008
Hei, millan1971!

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver: Jeg er også trebarnsmor, og håper på en skikkelig attpåklatt, ca. 20 år etter førstefødte! Ungene mine "kom rekende på ei fjøl" før jeg ble 30, og jeg var like takknemlig for alle. Jeg trodde imidlertid ikke at jeg etter noen år skulle ønske å få flere, men livssituasjonen har snudd seg, og som deg er jeg nå sammen med en jeg elsker og som ikke har fått oppleve å bli far - ennå. Jeg ble veldig fort gravid etter at vi bestemte oss for å prøve i vinter, men mistet etter 3 mnd. svangerskap, dessverre. Nå er vi prøvere igjen, og jeg er utålmodig etter å lykkes! Dersom jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen relativt fort, vet jeg at jeg nok vil uroe meg for om barnet er frisk, men som den optimisten jeg er velger jeg å tro at det går bra for oss denne gangen. Det tror jeg det gjør med deg også!

Lykke til!!!
Anonym
Sv: Det er ikke så enkelt som man trodde!
 08:55 18.06.2008
Leit å høre at du mistet etter 3 mnd.svangerskap, men godt å høre at du ikke mistet motet og jeg ønsker dere lykke til. Jeg er vel optimist jeg også at alt skal gå bra og at det snart skal komme en attpåklatt, selv om jeg aldri trodde at jeg skulle ville ha flere barn, men som du sier har livssituasjonen blitt annerledes og nå venter vi i spenning hver mnd.
Jeg holder tommelen opp for oss begge:)

millan1971
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------