Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Sykdomsdebatten

Her kan dere utveksle erfaringer om barns sykdom fra de er nyfødte til de er i tenårene. Noen ganger er det kjekt å høre om andres erfaringer og gode råd, eller kanskje du har noen erfaringer å dele med andre selv?
Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Ekstraslag på hjertet til babyen i magen.. Noen som vet noe/har erfaring?
10:36 17.06.2008
Var på sv.kontroll i går, er 40+5 i dag. Da hørte legen ekstraslag hos fosteret og jeg ble sendt til ekstra sjekk på sykehuset. Tok ctg og ul. Det kom stadig vekk ekstraslag, men de sa det ikke var noe farlig så lenge pulsen var rolig og lav, og det var den visst (gikk fra ca 120-150 hele tida da, men det var visst sunnhetstegn...). De sa at hjertet bare var litt umodent enda og at det ikke var farlig. Men jeg synes da det er ekkelt likevel jeg da..kan det være en sjans for at babyen min har hjertefeil? Er så redd de tar for lett på det..:-( Hjertet hans har jo vært jevnt i slagene helt til nå (forrige uke registrerte legen det også, men da var det bare litt, nå var det mye mer..). SKulle jo tro at det ble mer modent for hver uke, ikk eomvent...Skjønner ikke dette helt jeg. For sikkerhetsskyld måtte jeg ta stoffskifteprøve også..hva har det med saken å gjøre?

Kjempeglad hvis noen har litt peiling eller erfaring med dette!
mamma'n t go'gutten*FØDEKLAR*
Sv: Ekstraslag på hjertet til babyen i magen.. Noen som vet noe/har erfaring?
16:08 28.08.2008
Gutten min hadde også ekstraslag i magen. Ble oppdaga i uke 30 og ble verre og verre utover. Da var jeg på ultralyd annenhver uke til han ble født. De fant ingenting galt og sa hjertet bare var umodent. Ville bare følge med at pulsen holdt seg lav (rundt 150 lå den). Faren ved dette var visst at hjertet kan begynne å overkompensere ved å slå fortere. Etter han ble født undersøkte barnelegen hjertelyden hans ekstra nøye, og da var det ingen ekstraslag lenger. Ingen ekstraslag på 6-ukers kontrollen heller. Så her gikk det iallefall veldig bra. På sykehuset sa de at de hadde veldig mange slike tilfeller og at hittil hadde det godt over hos alle når de ble født.

Håper dette var litt betryggende
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)