Jeg 65-modell, og min mann er 70-modell, vi traff hverandre i 1995. Vi har 2 barn unnfanget ved naturmetoden. Trøblet mye med graviditeter og aborter (SA/MA), så mannen steriliserte seg i 2004. Det angret jeg på, så vi fikk et prøverørsbarn i 2007. For drøye 2 uker siden satt jeg inn 3 fryseegg, men ble ikke gravid.
Minstemann er ett år nå, og jeg kunne gjerne tenkt meg en lekekamerat til han. De andre to er 5 år og 11 år. Ønsker meg altså et 4. barn ved ass befruktning om mulig, men min mann vil ikke høre snakk om det (sannsynligvis syns han barna tar for mye av den kosen og tiden han burde ha fått - hvilket jo er et fenomen som vil bedre seg noe med åra). Min mann må få nålestikk(TESA/PESA) for å hente ut sæd, og det liker han heller ikke så godt.
Hva gjør jeg/vi da, skal jeg respektere hans ønske, eller bør han respektere mitt? Hvor langt kan jeg gå i å prøve å overtale han, eller bør jeg være fornøyd nå? Jeg vet at mange av dere sliter med å få barn nr 1, og at spørsmålet mitt kan virke absurd, men dere har sikkert erfaringer likevel mht kvinnens og mannens behov for å ville gjennomgå IVF/ få barn. Alle svar mottas med takk! |