Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

Ting man bør ta med når man reiser med baby til syden
 22:21 15.06.2008
Skal til syden i juli med nesten 1åring, og er redd for å glemme noe viktig. Ting jeg skal ha med er:
- stikkpiller
- trille
- leker
- grøt
- MME
- middagsglass
- bleier
- flasker (både til vann og MME)
- solkrem med faktor 30
- solhatt
- Dentinox
- D-dråper
- helseteppe

Hva har jeg glemt nå....ser bort fra klær....
2. gangs
Sv: Ting man bør ta med når man reiser med baby til syden
 10:40 16.06.2008
kan være lurt å ta med brusetabletter isteden for eller i tillegg til stikkpiller... stikkpiller kan nemlig smelte i varmen... jeg hadde med begge sånn just in case jeg...

Et lite leketelt til skygge hadde jeg med sist... men vet ikke om en 1 åring vil være der da....

også hadde jeg med sånne brusetabletter i tilfelle dehydrering...v et ikke helt hva de heter, men jeg kjøpte i sverige jeg da.. siden de hadde problemer med å levere her i norge....

hmmm.. sitter å tenker på hva mer jeg hadde med sist.... dumt at jeg ikke skrev det opp...
hadde med antibac sist, men brukte det ikke så mye.. men kan jo være kjekt å ha med... kan vel egentlig være greit å ha med et lite reiseapotek....

Bippe77
 19:54 16.06.2008
veit ikkje heilt kva antibac er eg da....

Ps. Kjempefine bilder =)
2. gangs
 09:21 17.06.2008
antibac er sånn håndsprit... for å vaske/rense hendene sikikkelig! JEg brukte det som sagt ikke så mye, men vet endel andre bruker det... spørs jo litt på hvor man reiser... om man føler seg møkkete på hendene kan det jo være greit før lillemann skal spise osv...

takk takk! Helt glemt at de bildene lå der jeg...
Bippe77
 22:33 17.06.2008
Vi reiser til syden om to dager med vår 11 mnd gamle gutt. Synes lista di ser bra ut, men vi tar i tillegg med:
- parasoll til trilla
- reiseseng (hotellet kunne ikke garantere dette, sjekk det opp!)
- myggnett til reisesenga
- aloe vera lotion

Det var det jeg kom på nå iallefall. Når det gjelder den rehydreringsvæsken som er umulig å få tak i på apotekene her, ble vi anbefalt farris/eplejuice som erstatning. Dette for å binde vannet i kroppen (salt+søtt).
Lillegullet&mamma
 00:22 19.06.2008
myggnett til sengen? skal man lism ha det over sengen, slik at ungen reiser seg opp i det, eller er det slik som går et stykke over kanten på sengen? å hvor får man eventulet kjøpt det?
Ungmor & Emily Jeanette:D
 22:25 19.06.2008
Jeg kjøpte myggnett til senga på Barnas Hus!
lillegutt mars o7
 10:56 19.06.2008
Parasoll til trille
Myggnett til trille
Smekker
Tutekopp/drikkekopp - avhengig av hva barnet bruker
Middagstallerken i plast
Teskjeer i plast
Våtservietter
Smokker - med smokksnor

Anonym
 22:31 19.06.2008
Pyrisept,
plaster,
"nese-snue-suger" i tilfelle snue,saltvannsdråper
,bæresele hvis dere har det,
åpent telt til stranden,
reisegrind som stenger foran døråpningen,
aloe vera gelè,
badebleier(finnes både engangs-og flergangsbadebleier),
sandaler,
badesko i tilfelle steiner eller annet vondt på stranden,

Ha en god tur =)
lillegutt mars o7
 23:52 19.06.2008
Badebleier?! Hvor får man tak i det? Og hvordan fungerer egentlig disse? (Har aldri hørt om dette før....litt grønn skjønner dere.....sikkert alderen som gjør det.... ;))

Myggnett ja....huff ja....det hadde jeg heeeeelt glemt....

2. gangs
 00:02 20.06.2008
Ser mange skriver om UVadrakter? Hvor får man kjøpt det? Hvordan ser de ut? (enda mer grønn)
2. gangs
 09:37 20.06.2008
UV-drakt var det beste jeg hadde med ja!
Jeg bestillte fra australia jeg da... Stingray... men de har det på flere butikker her i Norge også... Polarn og Pyret f.eks... eller på apotek...
Helt fatastisk! Tilsvarer faktor 50... så slipper man smøre så mye hele tiden! OG de tørker fortere enn vanlige t-skjorter(som ikke er like bra solfaktorbeskyttelse!)

Badebleier får du kjøpt på butikken... de "vokser" ikke i vannet... finnes jo også badebukser som liksom skal holde ting på plass... vi brukte ikke noen av delene vi da.. vi lot han gå uten i UV-drakta... men vi var kun i saltvann og der det ikke var så mye mennesker.. så om han hadde hatt et uhell så hadde vi bare gått opp på rommet og vasket og skiftet.. Hadde vel brukt badebleie under uv-drakta hvis vi var i basseng eller på en strand med mye folk!

Bippe77
 09:53 25.06.2008
men slikt myggnett til seng går det kant i kant med sengen altså at vist unge reise seg reiser hun seg rett i det? eller går det litt høyere over, akkurat som et telt over sengen om dere skjønner ka eg mener?
Ungmor & Emily Jeanette:D
 14:15 25.06.2008
ville tatt med termometer for å måle feber med....
Veronika81
 21:25 26.06.2008
Vi hadde med badetermometer. Kan være vanskelig å kjenne tempen på vannet med albuen synes jeg. Babyen vår var 3.5 mnd da vi var i Spania.
Nosa
 20:51 27.06.2008
Hei

Har kommet hjem fra 1 mnd i Sør Frankrike nå med ei jente på 10 mnd.
Har gått såååå fint!

Vi hadde med mye av det som sto på listene over.
Vi droppet derimot middagsglass, på de fleste "siviliserte" steder har de godt utvalg av dette.

Vi hadde IKKE parasoll til trilla da vi dro (tabbe!), kjøpe verdens dyreste parasoll etter noen dager. Helt nødvendig!
Hadde heller ikke UV drakt. Jenta vår satt i skyggen HELE tiden, utenom når hun badet, samtidig som vi smørte med faktor 50. Synes det fungerte greit.

Vet ikke om solbriller sto på lista over. Kanskje lurt å ha med (selv om de alltid blir revet av!)
appelsin
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------