Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Lesbisk/homofil

Her kan dere som er av samme kjønn og som skal ha barn/ har barn sammen utveksle erfaringer og sukk og både gi og få gode råd.
Dette er ikke et forum der man skal diskutere det å være lesbisk eller homofil i seg selv.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
GRATULERER MED DAGEN:-)
15:43 11.06.2008
til alle oss skeive!
lillebie
Sv: GRATULERER MED DAGEN:-)
19:17 11.06.2008
Jeg er gaaanske heterofil, men jammen meg er jeg glad på deres vegne altså!! Skulle bare mangle, syns nå jeg! Spesielt når det gjelder barn. Det er liksom helt hjerteskjærende å tenke på at hvis et lesbisk par får barn, så skal liksom ikke "med-moren" få automatisk arverett og omsorg for barnet hvis bio-mor dør?! For sånn blir det vel nå?

Og hva med min lille? Hun har jo ingen far, for han er ikke interessert i henne, så hun kommer kanskje til å få et grusomt liv hun da?
Nei, det viktigste er at barna overøses av kjærlighet, uansett hvilket kjønn foreldrene er, eller hvor mange de er for den saks skyld!

Lykke til alle dere, og gratulerer med dagen :)
Matja
22:42 11.06.2008
Nei, det blir desverre ikke som jeg hadde håpet og trodd. Barn som blir til ved anonym donor må fremdeles stebarnadopteres. Så mine barn (forhåpentligvis i magen til min kone nå), blir ikke automatisk mine.

Hadde vi derimot vært heterofile hadde de blitt våre til tross for om vi hadde brukt ukjent donor eller egg.. For å sette det på spissen kan en kvinne i et ekteskap med en mann ha et sidesprang, men likevel vil barnet automatisk bli ektemannens. Dette burde gjelde for lesbiske også, så denne loven gir ikke likestilling

IVF-mammaer
20:10 12.06.2008
Det er jo igrunnen helt merkelig det der... Jeg trodde den loven kom for å likestille, men man blir bare neeeeesten 100% likestilt?! Hmmm.... Jaja, vi skjønner det sikkert en gang :)
Matja
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)