Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

Spebarn i Øst Afrika
 20:52 7.06.2008
Er det noen som har erfaringer med å ta med spebarn til Øst Afrika / Afrika?

Jeg er gravid med termin 19 August, og pappaen er fra Uganda. Han har enda ikke oppholdstillatelse, og UDI jobber så treigt at det virker som om det kan ta laaaaaang tid før vi får sett hverandre igjen. Derfor lurer jeg på å dra ned å bo med han til vi har fått visumet. Er det noen som har erfaringer med å ta med spebarn til Afrika? Jeg er jo selv kjent der da jeg har bodd der, og vet at det finnes gode helsetilbud osv, men er fortsatt usikker.
kress2
Sv: Spebarn i Øst Afrika
 00:28 12.06.2008
Jeg har ikke erfaring med det sjøl, men jeg kjenner andre som har bodd i Øst Afrika med småttiser og det har gått fint. Jeg tror ikke jeg ville hatt lyst til å føde der akkurat og jeg tror jeg ville blitt ganske stressa på en del hygieneting i varmen. Men, det kommer vel litt an på hvilket budsjett du har... For du må vel regne med å måtte bo en del dyrere enn du kunne som enslig slik at du føler deg trygg på at baby har det bra. Og så er jo malaria en stressfaktor, men det vet du jo og det er jo bare opp til deg å vurdere om du vil ta sjansen eller ikke. Lykke til med valget og barnet!
Puddingmama
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------